A nagy visszatérés... avagy újra indul a blog sezon.

2011. december 19. Még mindig a szigeten.

Kedves Családom, Barátaim, Olvasóim!

S a szőrzet még mindig nő.
Régóta nem írtam. De nem fogok sajnálkozni, egyszerűen nem jött az ihlet, s kedvem sem volt az íráshoz. Ez az igazság. Igazából most sincs ötletem, de kedvem legalább van az íráshoz. Megpróbálom összeszedni a gondolataimat és leírni az elmúlt hónapok történéseit. Főbb történéseket, röpke emlékképekben.
Begyújtottam a kandallóba és a tűz erőt adott, hogy újra püföljem a klaviatúrát. Na nézzük csak…
Mikor a turista szezon véget ért, leszüreteltük a szőlőt. Minden idők legjobb termése lett az idei. Kevés szőlő ámbár kitűnő minőség. Barrique hordókba került a saját borom. 300 liter, kiváló plavac. Joggal mondhatom, hogy sajátom még ha nem is az én tulajdonom,  hiszen én dolgoztam vele, a metszéstől a préselésig. Na jó, Vajóczki kollega és a battai geng is sokat segített. In vino veritas.
Az oliva szezont is letudtuk, jó munkás emberek módjára végeztünk a betakarítási feladatokkal időben. Gyönyörűen sorakoznak a polcomon a különféle olajok, magvak. Van itt borecetben tartósított kapribogyó, mézbe pácolt mandula, tengeri sóba rakott fekete olajbogyó, karamellizált gránát alma dzsem (ami saját találmányom), kovászolt tinóru, s a szárított gombákról ne is beszéljünk. Most a „mandarin marmolada” kísérletei folynak ezekben a percekben.
Lépcső Flidstones módra
Imádok kísérletezni, imádok főzni, s legjobban a kettőt kombinálni. Főleg mióta megnéztem a Julia & Julie című filmet. Megőrülök Meryl Streep-től, csodálatos csaj. Tojás, vaj, hal, oliva, áhhhhhhh…. Kifutok a világból.
Építettünk egy teljes emeletet a bázison. Két új szoba, konya, két wc, zuhanyzó, étkező, mind ezt kicsit több mint egy hónap alatt. Gyorsan haladtunk a munkával hiszen volt segítségünk, egy olasz srác Nikola. Róla érdemes néhány szót említeni. Nem érdekli a pénz, csak mérhetetlen mennyiségű étellel legyen körülvéve. Semmi más nem érdekli csak az étel. Ha van kávé, kenyér, vaj, sör és dohány akkor Ő boldog. Jókat másztunk, főztünk, buliztunk, dolgoztunk együtt.
Olyat kapsz, falat raksz.
 Kőműves voltam, falat raktam, vízmértékkel. Ács voltam, konvexet és konkávot vágtam láncfűrésszel. A jövő héten burkoló leszek. Szép dolog az építkezés, nemes szakma. Csodálom azokat akik a mai világban  ilyen szép szakmákat választanak. Érték a jövőben, tisztán érzem.
Sokat halászom, vadászom. Most, hogy már minden felszerelést összegyűjtöttem ami kell a víz alatti vadászathoz, sikeres halásznak mondhatom magam. Elsajátítottam különféle merülési technikákat és megismerkedtem a különböző halfajtákkal és életmódjukkal. Szinte mindenfajta halat fogtam akik megtalálhatók az adriai partközelben. Ismerem a szokásaikat, az élőhelyeiket a táplálkozás módjukat. Rájöttem, hogy addig nem lehetek jó vadász míg egyenként meg nem ismerkedem a különböző hal fajtákkal és a víz alatti világ minden apró részletével. Legtöbbször éjszaka, telihold után bukom a víz alá. Elképesztő a vízi világ ilyenkor, döbbenetes. Előbújnak az óriási ragadozók, hihetetlen mi folyik a víz alatt éjszaka. Fogtam már Salpát, Ugort, Skorpió halat, Kőhalat,  Rombusz lepény halat, Érdes lepény halat, Szent Péter halat, Picket, Saragot, Fratert, Oradat, Podlanicat, Cipalt, Branzinot, Lumbrakot és Triljat különféle pér halakat, tengeri márnát, vörös és csíkos tengeri durbincsokat, s tengeri angolnát is. Befogadott a tenger, s én tiszteletben tartom szabályait. Sosem veszek többet szépséges tengerünk gyümölcséből mint ami az étkezésünket szolgálja. Megtanultam a halak latin nevét is, kedvtelésből.
Félig kész második emelet.
Napjaimat okos elosztásban munkával és némi szórakozással töltöm. Sokat gitározom és elmélkedek. Sétálok az erdőben, növényeket azonosítok növényhatározóval, vagy gombászom. Tegnapelőttig napoztam és úsztam is, de megjött a nem várt hidegfront. Pitéket sütök vagy kenyeret. Olvasom, internetezem, festek vagy filmeket nézek.
Nincs okom panaszra. Csodálatos életet kaptam erre a csodálatos földre. Szívemet hála és boldogság tölti el.
Az időjárás legtöbbször napsütötte, a szél még mindig fenyő és rozmaring illatát fújja orcámra. Madarak veszettül csiripelnek, súg a tenger, a naplemente mindig egy picit más mint a tegnap. S még a vihar is csodálatos. De a csendes csillagos éjszakához vagy a teliholdhoz semmi sem fogható. Ja igen, lett még egy macskám. Malter a neve, igazi kalandor, néha napokig eltűnik. Felbukkan a falu kikötőjében, s a csónakomba ugrik, szeret hajókázni. Elfáradtam, jó éjszakát mindenkinek.

Na jó, még egy recept belefér:

Bruett:

Apróra vágott hagymát és fokhagymát olajon üvegesre pirítok, majd sózom, borsozom és piros paprikázom. Felaprított paradicsomot, paprikát és cukkínit (mintha lecsót készítenék) adok az alaphoz. Eztán egy evőkanál borecetet, 1-2 deci oliva olajat és 2 deci vizet öntök az egészhez. Közepes lángon hagyom főni. Ha minden megpuhult jöhetnek a tengernek gyümölcsei. Bármiféle finomság, egyszerre! Lehet benne hal, polip, rák de még kagyló is. Minél gazdagabb annál inkább bruett. A halaknál figyeljünk a főzési időre. Vékony húsú halak két perc alatt átsülnek az alaplében. Polipot és kagylót érdemes külön vízben előfőzni és megpucolni. Halászok kedvence. Érdemes sokat csinálni ha tudjuk, hogy másnap is megyünk halászni. Az alaplé napokig eláll, csak fogni kell bele néhány halat, újra forralni és kész az ínycsiklandozó lakoma.

Néhány fotó:




:)

Indul a mandula szezon

Hal tanulmányok

Frater, Salpa és egy Skorpió hal (balról-jobbra)

Skarpun (hím skorpióhal)

Második emelet, koronával

Ő Malter az új macskám

Macska-jajj

Hé gazdi, adj valami finomat!

Potyog az oliva, jó játék.

Gomba tanulmány

Barna kalapos tinóru

Szerkezet kész második emelet.

Másik nézet.

Légi fotó


Kettévágott Skorpióhal

Minden home made: hal, kenyér, oliva, olaj és bor. 
Folyt.köv. :)

Comments

Edina said…
Az új cicád cuki, a séród nagyon hippi, a főztöd mennyei, elkeltél már? :D
Edina said…
Boldog Karácsonyt :)

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki