Ünnepi készülődés... Viva Mali Plavac...Degustacia

2011.december 23. Degustacia

Vihar utáni csend, szivárvánnyal. Olcsi ezt fesd meg! :)
Állítom, hogy a világ legjobb szőlő fajtája a Plavac Mali. Nem vagyok elfogult, csak egy kicsit. A Franciák lehúzhatják a rolót. Borkóstolót tartottunk Miróval, mint azt oly sokszor. Őrületesen finom borok készülnek itt és a szomszédos szigeteken. Be is vagyok csípve, de csak kellemesen mint Hamvas Béla.
Más! Összefutottam ma legkedvesebb macskámmal, Malterrel, aki mellesleg kalandor. A falu minden zugában találkoztam már vele, szeret csavarogni. De valahogy mindig megkerül. Az öbölbe mentem sóderért ,csónakkal és egyszer csak ott termett a macskám, a kalandor. Őrületes, nem is hiszem el, hogy mit művel. Múltkor mikor a csónakban ültem a nyakamba ugrott. Most meg a hajó orrára vetette magát az utolsó pillanatban. Már a motort is beindítottam, kezdtem távolodni a parttól mikor a csónakon landolt. Ilyen macskát még nem látott a világ. Komolyan nem!
Mérőszallag a zsebben
Saját készítésű halpástétomot reggeliztem, pirítós-vajas kenyérrel. Váááááááááá, mennyei.
Majd jött egy kis munka, fütyörészve. Betonozás, sóder lapátolás, vakolás. Mostanában jobban élvezem mint néhány héttel korábban. Meg lehet találni a szépet a munkában is.
A betonozást azért szeretem mert látványos. Néhány óra elteltével lesz egy sík, egyöntetű terep amin másnap már járni is lehet. Csodás alkímia.
Most az ünnepekre való tekintettel vendégek is vannak. Egy szlovák pár akik a falusi apartmanunkban szálltak meg, illetve két fiatal német srác akik öt hónapja bicikliznek a világ körül, mászó helyeket kutatva. Őrültek, de csípem őket.
Estefelé elvégeztem néhány nyújtó gyakorlatot, szükséges volt a sóder hordás után. Majd vacsoráztam. Megpucoltam a kandallóm ablakát, kihamuztam és begyújtottam. Gitároztam. Flamencot gyakorlok, online, nagyon tetszik. Minden nap elsajátítok egy két apró trükköt. Aztán Miróval ittunk néhány pohár bort és most itt ülök becsípve. Ropog a tűz, kint üvöltve fúj a szél. A lelkem nyugodt, békés és boldog. Még egy pillantást veszek a csillagokra és irány az ágy. Laku Noc, vidimo se!

2011-12-24 (sokak szerint Jézus születésének napja)

Kandalló tűz, gitár és oliva
Korán beugrottunk Jelsaba, vásárolni, többek között építő anyagokat is. Ki gondolta volna? Pesze a kávézás nem maradt el. Én a téren vaníliás fánkott is vettem a kávé mellé.
Némi anyag hordós hajókázás után, teáztam. Majd egy skorpiót mentettem meg a mosogató edény kalitkájából.
Malter a macskám megint lelépett. Remélem velem bulizik új évkort.
Kint haragoznak, kilenckor „éjféli” misét tartanak. Én nem megyek, inkább hosszasan beszélgettem szüleimmel skypon. Jól esett szívemnek, lelkemnek.
Összefutottam egy helyi barátommal, akivel indián füst jeleket küldtünk az égbe újholdkor.
Hátha vámpírrá, vagy vérfarkassá változunk és ki tudjuk próbálni az örök életet. Áhhh, a kutya nem itt van elásva, ittunk néhány pohárral. Erős bort.
Most begyújtok a kandallóba és hallgatok valami nyálas karácsonyi éneket, vagy inkább a youtube-on gosphelt. Igen a gospelt és a bossanovat választom.

Babos káposzta.

Babot, Káposztát, Répát, Hagymát, Fokhagymát, Erdei gombát, Bolti gombát, Füstölt kolbászt, Sonkát, Sót, Borsot, PirosPaprikát, Chilit, Babérlevelet egy nagy edényben összefőzünk.  Csak lazán, sok vízzel és sokáig. Majd adunk hozzá rendesen olivaolajat és még főzzük ameddig csak bírjuk főzzük. Aztán ha már nem bírjuk tovább…… Wááááááá, forró!




Mondom én!

Fát választani szeretek, mindegyik máshogy ég.

Kedves könyvem. Levél a kóbor szigetekről.
Jajjj, a szomszéddal ittunk egy jég hideg limoncsellót is. 
Ákúnámátátá, mindenkinek boldogságot!

Comments

Andi és Atti said…
Halihó!!!:-) Jó újra itthon, ilyen nyugalmat és ennyi energiát még soha nem éreztünk magunkban. Összehozzuk a borozást,részegedést és a pöri főzést, de nem lenne rossz egy közös halászat sem szabadon a tenger mélyén... Szuper olvasni rólad!!!!!!:-)
Anonymous said…
Kis Embernek is tetszik! :)))

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki