Szilveszter és egyéb mulatságok


Az "öreg" halász és a tenger
 2011.01.01. Hvar

Ma van az év első napja. Azt mondják amit az ember ilyenkor cselekszik az meghatározó lesz egész évben. Ha ez igaz, akkor én egész évben másnaposan fogok mászni! De nézzük inkább a korábbi napokat.
Az idő ismét csak nekünk kedvezett. Reggelente korán keltünk és a napot egy kis munkával kezdtük. Forró kakaó, lekváros kenyér vagy kacsa zsíros kenyér után nekiugrottunk a hatalmas zsalukő kupac lecipelésének. Fent a falusi ház kertjében voltak lerakva a kövek, innen kellett eljussanak a Cliffbase-ig. 60 darab fért be egyszerre a Defenderbe, azzal vittük le a kikötőbe őket. Ott egyesével lerámoltuk a mólóra őket, majd húszasával be a motorcsónakba. Három kör a csónakkal és a bázis partján tornyosultak a téglácskák. Itt kezdődött a munka nehezebb része. Egyesével, netán kettesével felhordani az épület mellé őket. Mit ne mondjak, jó kis lábedzés, s legalább a mászás előtti bemelegítést is letudtuk.
Miró Faitast, Gnocchit és kávét készített a kemény munkásoknak. Megdicsért minket, hogy jól dolgozunk.
Minden nap tele van a bázis, rengetegen másznak. Vannak akik csak a parton sütettik magukat, de vannak akik keményen nyomják a project utakat. Gabóval mi szinte minden délután csapattuk a mászást. Végre, végre.
Pihenő napomon azaz 31-én elkészítettem a szilveszteri ebéd-vacsorát. Babos, káposztás, erdei gombás, füstölt csülkös, malac lábszáras leves volt a menü.
Gabó a természetbúvár
Hagymát és fokhagymát dinszteltem üvegesre olajon és zsíron. Feldolgoztam egy fél kismalacot. Lenyúztam a bőrét, felkockáztam a húsát. A húsokat a pirult hagymás olajra borítottam, sóztam, borsoztam illetve vörösborral meglocsoltam, hagytam sülni így egy kicsit. Mikor a hús befehéredett hozzákevertem igazi magyar piros paprikát, majd az erdőben szedett gombácskáimat, a babot, a savanyú káposztát, két szál házi kolbászt, babér levelet, majorannát. Hagytam rotyogni órákon át.
Amíg a malachús lassú tűzön fortyogott addig én úsztam egyet a tengerben majd pucéran napoztam. Döbbenet, hogy az év utolsó napján pucérkodni lehet. Sose legyen ennél rosszabb idő.
Majd boroztam, beszélgettem és sütkéreztem tovább. Naplementekor nagyot vacsoráztunk magyar barátaink társaságában. Szilveszter estéjét velük töltöttük.
Andris a búvártermészet
Meghívtak apartmanjukba és folytatódott az ivászat. Egyik üveg bort bontottuk a másik után. Hangulatunk a csillagokba repített minket. Társasjátékoztunk és nevettünk sokat. Éjfélre lesétáltunk a partra és megnéztük a helyiek által szervezett tűzijátékot. Válaszoltunk magyar módon, benzinnel felgyújtottuk az egyik tengerparti mólót. Gitároztuk, visítoztunk, táncoltunk és pezsgőztünk. Hajnalban virslit és lencsét ettünk, csak a milliók kedvéért.
Többire nem emlékszem….

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki