Kőkorszaki szaki

2010.10.24. (nedjelja) Saint Sunday, Sveta Nedjelja

világító torony másképpen
Hasamra süt a nap. Ilyen későn nem keltem fel mióta itt élek. Fél tizenegy, a koldus már biztosan a tizedik faluban jár. Nem szeretek naplopó lenni, ilyenkor lelkiismeret furdalásom van. Az jár az eszembe, hogy a többi falusi ember ez idáig már túl van napi teendőinek nagy részén. Egyszer belefér, igaz reggeli jógám bánta.
Még a kávét sem tettem fel főni mire érkeztek a vendégek. Egy osztrák és egy német házaspár jött. Öregek mint az Alföld de szikár izomzatuk elárulta nem ma kezdték a mászást. Az osztrák pár egy kicsit barátságtalan volt. Mivel tegnap nem fizettek ezért ma dupla árat kértem tőlük. Nem akarták megérteni, hogy ez privát terület ahova ha be szeretnének lépni, fizetni kell. Hosszas szócsata után pökhendin és dacból négyszeres árat vágtak hozzám. Mosolyogva megköszöntem. Azt találtam ki, ha valaki nem akarja megérteni, hogy ezt egy privát terület ahova belépőt kell fizetni, pucérra vetkőzöm és úgy flangálok majd végig a birtokon.
grill csirke, rizs és pirított gomba
Fanni is megébredt. Közösen reggeliztünk, vajas kenyeret sajttal, salátával, olivával, kakaós kávéval. Majd kitakarítottuk az emeletet amerikai vendégeink után. Patrick, Jaramiah és Dawn korán elmentek. Jó vendégek voltak, nem hagytak nagy koszt maguk után. Eztán hátul a torony előtt körbeástam és odébb mozgatta egy 300 kilós követ ami veszélyesnek bizonyult hegyes pikkelyeivel közvetlenül egy mászó út beszállása alatt. A torony alatt is megmozgattam néhány köbméter földet még Fanni római magán jogot tanult.
Fanni főzte az ebédet. Serpenyős csirke volt, rizzsel és pirított gombákkal. Mennyei volt, kezet csókoltam érte. Kései ebédünk után fel függeszthető gyümölcs és zöldségtartót készítettem az egerek garázdálkodásai miatt. Hatkor kisétáltam az úthoz ahol felszedtem új vendégeinket. Három fiatal dán srácot. Lekísértem őket a bázisra és elláttam őket elegendő információval. Nem hoztak egy falat ételt sem. Adtam hát nekik sajátomból. Végignéztük a gyönyörű naplementét aztán felgyalogoltunk falusi lakásomba. Tévéztünk és beszélgettünk, még a mosógép zakatolt. Majd kiteregettem és nyugovóra tértünk. Fárasztó és hosszú napunk volt, jól fog esni a pihenés. Laku Noc.  

Comments

Gabo said…
Ciao Andris! Megtudnád nekem mondani, hogy milyen úton-módon jutott ki hozzád Fanni(busz,vonat,repülő), és ez mennyibe került?

Előre is köszi az infót! Gabó
Fanni said…
This comment has been removed by the author.
Fanni said…
Szia Gabo!
Vonattal jöttem,nem volt kimondottan gyors...keletiből Zabrábba, ami kb.7 óra volt,ott sajnos várnom kellett több mint 2 és fél órát az átszállásra.Zagrábból Splitbe 8óra alatt, majd másfél óra várakozás után indult a komp Stari Gradba (+2óra). Ahogy leszálltam a kompról ott állt egy busz,amire ki volt írva hogy Jelsa...hát gyorsan felszálltam rá, és oda már elém jöttek kocsival. Napi 3vonat indul keletiből, a returjegy 20ezer körül van, a komp 2x1400ft, a busz kb.800ft volt. Ha ezek után is érdekel még a vonatozás,szívesen leírom az időpontokat is.
Fanni
Gabo said…
Szia Fanni és Andris!

Köszi az infot! Lenne még két kérdésem!
1.Mikor indultál el bp-ről, és mikor érkeztél jelsába?
2.Andris! Tervezel decemberbe hazajövetelt, vagy kint leszel? ( Sajnos nem kaptam fizetetlen szabit a cégnél) Arra gondoltam, hogy szenteste után kimennék hozzád január 2-ig, persze csak ha kint leszel és tudunk együtt mászni...

Na sziasztok! Gabó
Németh András said…
Szia gabó!

Fanni késő délután indult pestről és másnap délelőtt 11 körül ért Jelsába.
Úgy néz ki, hogy decemberben nem megyek haza, mert a szüleim jönnek majd. Én csak január fele tervezem a hazautat. Király lenne ha jönnél, mászunk sokat.
Üdv, Andris
Gabo said…
Hi Andris!

Nagyon rajta vagyok, hogy kimenjek! Hiányzik a Cliffbase, a nyugalom, a tenger, a sziklák, Miro és persze a Te társaságod is!:) Szüleid mikor mennek ki? Nem veletlenül 24.-én, vagy másnap? Szívesen becsapodnék hozzájuk, ha lehet...:) Ha nem az sem para, kivonatozok!!! Szóval számíts rám Tesó! :)

ui: Azóta is nyomom a jógát....

Gabó
Fanni said…
Szívem....az inkább kora délután volt. :) 12.45körül hívtál és már a vonaton ültem,ami 13.05kor indult el egész pontosan.Jelsába tényleg 11körül érkeztem
Németh András said…
Gabó!
Anyámék is vonattal jönnek, nincs autónk. Ha van kedved gyere velük. Még nem tudják a pontos dátumot. Ha megtudok valamit szólok.

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!