Gyönyörű mediterránom!


2011. június 7. (ponedjeljak)   Hvar – Sveta Nedjelja – Cliffbase (A bejegyzést még haza látogatásom előtt írtam, csak most került fel a blogra.)

Mostanában így nézek ki.

Három hete nem fürödtem fürdőszobában. A tenger az én jacuzzim. Magasról ugrom fejest, Tarzan stílusban kitárt karokkal, kimászom és jöhet az olivás szappanozás. Csak, hogy a szappant lemossam magamról, általában úszom még 5 -10 percet. Szeretem mikor nagyok a hullámok. Mélyen a víz alá merülők, hátat fordítva a fenéknek, hogy alulról lássam a víz felszínen csapkodó hullámokat. De az éjszakai feszített víztükörnél nincsen jobb, főleg ha a planktonok is pislákolnak. Parányi víz alatti csillagok.
Régóta nem írtam, pedig már nagyon feszített belülről az írás. Drága Palikám, mindig erőt ad, hogy írjak. Tudom, hogy szívesen olvassa. Egy újabb hónap telte el a szigeten, csak úgy mint máshol is. Érzésre egy év is lefutott hiszen sok volt a teendő. Nem hiába, az idő relatív, mindenki máshogy érzi múlását. Nem de?
Grill
Lássuk csak! Fidi barátom három hetet töltött velem a szigeten. Kemény munkásként segített mindenben. Felkapáltuk a szőlőt, fel is kötöztük, megszórtuk szulfáttal. A szőlő hegyről lefele jövet zsályát és pipacsot gyűjtöttünk, teának. Gabi egy csoda lélek, jó vele időt tölteni. Délutánonként másztunk egy keveset. Fidi új dimenziók kapuit kitárva hódította meg a Toilette Hajzl Shit nevezetű 6c+-os utat, mindenféle erőlködés nélkül. Én is kipipáltam a T2 Kings névre hallgató 7b projectemet. Az áramlásba csatlakozva meditatív állapotban, mindenféle izomgörcs nélkül másztam meg ezt a csodás utat. Ezen kívül a Jennifer Lady, szépséges női névre hallgató 7b (second go) nehézségű utamra vagyok még büszke. Illetve a Mr. Fucker 6c –ért elsőre sikerült.
Épül a tető.
Mi újság az építkezésen? Felhúztuk a falakat, felkerültek a beton vasak. Flexeltünk, fát vágtunk, fúrtunk és faragtunk, Körbezsaluztuk a tetőt. A terasz és a vendég szoba tetején már a beton is megkötött. A szoba duplán leglettelve, szimplán lebetonozva, triplán eső víz mentesítve. Kívülről a teljes új részt hungarocellel leszigeteltem és be is takartam. Az ajtó is a helyére került. Számításaim szerint az elmúlt másfél hónapban 20.000 kilót mozgattam meg. Cementes zsákok, mész por, ragasztó anyagok, bor, sörös rekeszek, gázpalacok, hat méter hosszú beton vas gerendák, acél rudak, benzines kannák és a sóderról ne is beszéljünk. Akadtak nehézségek építkezés közben. Például, leszakadt a plafon a tető betonozása közben. Miró hiába fizikus, úgy látszik a statikához nem konyít. Újrakezdtük, tripla vasbeton gerendával. Valamint a 80 centis ajtó sem fért be az elméretezett 70 centis keretbe. Új ajtót kellett venni. Elfogyott a sóder a csónakházba, ezért combig a vízben állva termelem ki a víz alól az apró kavicsokat. A bázis előtt ugyan ezt csinálja egy teherhajó, sódert gyűjtenek. Halpucolásban és grillezésben is valahol a 100 kiló környékén tarthatok. Imádom a friss halat, kedvenceim a Szardella és a Salpa, de megőrülök a Branzinoért, a Bukváért, az Oradáért is. Ebédre legtöbbször friss zöldséges halleves van. Másodiknak sűrűn készítünk Gnocchit vagy Tortellinit fokhagymás, bazsalikomos, borsos, sós, paradicsomos, tejszínes, chilis mártásban. Olykor rozmaring és zsálya is kerül a serpenyőbe, véletlenül. Készítettem pestot, rozmaringból, fokhagymából, lutikából (vadon élő fokhagyma féle), zsályából, citromhéjből, bazsalikomból és olajból. Pirítóson kiváló, előételnek. Vacsorára polipsaláta, hal vagy kagyló kerül az asztalra. Sokat dolgozunk, megérdemeljük.
Újdon sült magyar barátaimmal, Marival, Tibivel és Gabival is pompás hetet töltöttem. Kagylós tésztát készítettünk, birsalma pálinkát és gin-tonicot kortyolgattunk esténként. Örülök az új barátságnak.
Sardella in the grill
Néhány szó a flóráról és faunáról. Szabadidőmben kapri bogyót, lutikát (vadon termő fokhagyma), zsályát, spárgát és salátaféléket gyűjtögetek. Rengeteg a vadon termő ehető növény. Elvirágoztak az olajfák. Sajnos idén nem lesz sok oliva, szegényesek a fürtök. Gyorsan fut a szőlő, bár maratont azért még nem fog nyerni. Elindult a levendula virágzás, zümmögnek a méhek. A pipacs most kezd hervadni. Levendula a kedvencem, úgy döntöttem. Kaszálni lehet a mentát, a bazsalikomot és a rozmaringot. A falusi kertből szedett mentát házasítottam a bázison található barátaikkal. Nagy a szárazság, de a gaz mindig az égig ér. Az erdő a zöld szín variációit mutatja, mediterrán könnyedséggel.
Megint grill
Egy vércse házaspár költözött az egyik közkedvelt mászó útba. Az utat ideiglenesen lezártuk. A Sand Beauty névre hallgató útban denevérek laknak. Fújtatnak ha fogásként használom lakhelyüket. Sirály pár veszekszik állandóan a szemközti sziklákon. Mikor halat pucolok, mindig a fejem felett köröznek vitorlázó repülésben. A belsőségeket mindig megkapják. Ismernek, egyre közelebb merészkednek. Ebből barátság lesz! A tenger 20-22 fokosra melegedett, rengeteg a hal. Sok polipot és rákot látni bőven. Őrülten sok színes madár van. Fogtam egy szerencsétlen kismadarat a konyhában. Alig tudott még repülni szegény. Gabonát is főztem neki és rovarokat is kapott de másnapra meghalt szegény. Agyon ütöttem egy patkányt! Soha az életben többet ilyet nem csinálok. Őrületes lelkiismeret furdalásom van miatta. Megtettem és kínzó fájdalom töltötte el  szívemet. Ki vagyok én, hogy ilyet tegyek? Senki. Borzalmas volt, nem is értem miért tettem. Talán ezt az érzést is meg kellett tapasztalnom, hogy tudjam ilyet nem szabad csinálni. Szörnyű! Sajnálom! Elengedem…
Rengeteg vendég érkezik a bázisra. Komoly munkát jelent koordinálni mindent. Regisztrációk, útbaigazítások, telefonálgatás, felszolgálás, szakácskodás,  guideing-olás, takarítás, mosás és mellett az építkezés. Egy pillanatig sem unatkozom, érzem, hogy vagyok, hogy létezem. Átélem a cselekedeteim pillanatait, teljes szívvel és odaadással. Nehéz volt megtanulni, hogy hogyan adjam át magam ugyanolyan könnyedén a kötelezettségeknek mint a szórakozásnak. Szükséges, jó! A hála életem éltető ereje. Hálás vagyok a mindennapi fizikai és szellemi táplálékért. Nem szűkölködöm, egészséges vagyok. Csodálatos családom van. Szerető emberek vesznek körül. Hálás vagyok a munkámért és a fedélért a fejem felett. Csodálom a természetet, erőt gyűjtök belőle. Boldogság tölti el a szívemet, hogy bölcs feladatokat teljesíthetek felgyorsul világunkban.
Más!
Festettem egy újabb vitorlást. Spinakker, ez lett a kép címe. Mellékesen.
Sztori! Valamely napon cseh fotósok érkeztek a bázisra, divat fotókat készíteni magazinok számára. Felkértek, hogy pózoljak egy szál gatyában, egy esküvői ruhába öltöztetett csodaszép modell csaj mellett. Vicces volt és őrületes.
Még mindíg grill
Hosszú ideje vagyok a szigeten, ezt a visszajáró vendégek igazolják. Ismét itt volt Andreas, a svájci vitorlázó, illetve a cseh dob készítő család. Valamint egy másik cseh csapat is, akiket a szigetre érkezésem első hetében ismertem meg, együtt szüreteltük a szőlőt. Nem ismertek fel a szakáll miatt egy pillanatig. Csodálatos lánykák futkorásznak fel s alá a bázison, guta ütést kapok tőlük, bolondulok a nőcskékért. Megismerkedtem Grace-el, angol művész, videókat készít. Júni 26-án, Deep Water Solo videót készítünk együtt, ami egy Olasz kiállításon lesz bemutatva. Osztrák srácokkal is bandáztam egy kicsit, meghívtak hús sütögetésre. Másztunk is együtt néhány utat. Egy másik cseh családdal is szoros barátságot kötöttem. Lányuk, Adriana  tündéri szépség, sokat beszélgettünk. Meghívtak hozzájuk Csehországba.
Most pedig kezdődik a vakáció. A jól megérdemelt pihenés.

Június 9-13 Ausztria – Glognitzz – Kaiserbrunn  Battai Mászó tábor.
Június 13-17 Édes Otthon
Június 17-19 Ó-Balaton, Olcsiékkal.
Június 20 Indulás vissza Hvarra, Aranyos Gergő barátomékkal.

Pálinka!




Mondom, grill.

Kagyló szedés Gabival.

Innét indul a sóder.

Első lépések.

Következő lépések

...és a következők


Mondom én, hogy rock and roll.

Egy zsák = 35-45 kg

Szorozba 500-al. :)

Élő oszlop. Vasbeton gerendák felrakva.

Jó munkás emberek.

Így néz ki egy órával korábban.
 

Glettelni, hali hajj de jó.


Grill again.

Egy jó kép a bázisról. Alul a csónakház látszik.

Éjszakai fejlámpás mászás. Fejlámpa nélkül. :)

Keep Strong Forever.


Comments

Bogyó Dávid said…
Ez az egyik legjobb blogbejegyzes amit valaha olvastam maszas-lifestyle temakorben. Ha azt irnam irigyellek az tul egyszeru lenne hiszen everybody has the chance...
Anonymous said…
Jó a blogod! Èrdekfeszitö volt olvasni!
Caiella@Bóbita:))))
Németh András said…
Köszönöm szépen a sok dícséretet. Jó ezt olvasni. Erőt adtok a folytatáshoz. :)

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki