Kapa, kasza, OsX

2013 április 23 (kedd) Sveta Nedjelja - Hvar

Virágzik a pipacs, duzzadnak a rukkola bokrok. Itt ott elejtve spárgát is lehet találni.
Vad salátának valóra és blitvára is rábukkantam a lugasban. Így hát az ebéd ma fokhagymás, rozmaringos és zsályás grillezett burgonya volt blitvával, rukkolával, zöldborsóval és vad salátával. Nyam-nyam Sveta Nedjelja ízei. 100 % organic ezt már szeretem. 
Végeztem a szőlővel. Na nem egy életre, de a kapálást kipipáltuk. Az év legnehezebb munkája, állítom. Igaz összesen 15 -18 nap munka van a szőlősben évente - metszéstől a szüretig - de ez a fél hónap mindíg kegyetlenül odavág. Kardió edzésnek kiváló, mindnkinet ajánlom. 5 kiló minusz egy hét alatt.  Bár elképzelhető, hogy ez a tavaszi vegetáriánus bőjtnek is köszönhető.
A kertet is kivégeztem teljesen, szőröstül bőröstül a szó legszorosabb értelmében. Egyetlen felkúszö inda sem maradt a római kőből rakott falakon. S hát értem én, hogy egyik másik gyomnövény gyönyörű virágával próbál elkápráztatni, de én nem esek mámorba, sajnos nincs kegyelem. Nyissz! Kicsit megkésve néhány olajfa még metszésre vár. Annak is eljön az ideje. Malo Pomalo, pomalo! Ahogy itt mondani szokás: “Kicsit és lassan csak lassan.
Szedtem jónáhány citromot a kertben és vágtam mentát. Éljen a Limonádé!
Késő délután úsztam egy cseppet a tengerben. Tényleg csak egy cseppet. Hideg mint a nyavaja. Szemeztem a neoprén ruhámmal, hívogat, hogy vegyem fel. De mindent nem lehet egyszerre. Nem eshetek kísértésbe, pedig szívesen ennék polipot vacsorára. Nyugi Andris hamaroson indul a vadász szezon is - nyugtatom magamat - .
Jó itt, oly sok jó gondolat születik a fejemben. Tervek, álmok, értékes pillanatok.
Na meg hát SÜT A NAP. Mondom süt, ahogy a pék is keleten. Kárpótol mindenért. Zümmögnek a méhek és mindenféle más rovar is. Énekelnek a madarak, csak úgy csiripelnek. Hangjukat óránként csak a templom torony harangja zavarja meg. De én azt is szeretem, javítja az időérzékemet. Az éjszakai csenben távolról macska dorombolás hallatszik. Nyugodt minden, ideje vacsorázni.

Hopp egy vércse lecsapott valami mezei pocokra… irány aludni.  

Jó éjszakát mindenkinek! 

/Egy modern falusi tollából/ :)




Egy újabb nagyszerű kép a Cliffbase -ről. ( www.sportparadise.eu)
Szomszéd falú látképe helikopertávlatból, Zavala.


Bio dinamikus szőlő gazdálkodás - Sveta Nedjelja.


Titkos szikla falam. Októberben nittelem. :)
Dalmát tradícionális építészet. I like it. 


Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki