A nap süt, a szikla reped...

2011. február 19. Cliffbase

Rőtszakáll
Ó drága mediterrán napsütés. Hihetetlen. Otthon esik a hó és mínusz 10 fok van, én meg félmeztelenül heverészek a bázis teraszán.
Reggel 6-tól délután egyig dolgozunk akár a szorgos hangyák. Öt napja fúrom és vésem a sziklát. Fidiék betont kevernek és zsalukövet hordanak. Miró a szaki vízmértékkel és centivel a kezében rakja a falakat. Halad a munka, napról napra látványosabb a csatatér.
Fúrás közben folyamatosan az élet nagy dolgairól gondolkodom. A jövőről, a párkapcsolati kérdésekről, családról és hogy vajon mi az élet értelme. Nagy kérdések mi? Gyártom az elméleteket, összefüggéseket keresek vallások, kulturális szokások és az univerzum működése között. Közben pedig erősödöm, tartom a 15 kilós légkalapácsot, repesztem a köveket. 5 hónapja élek a szigeten és nagyon megerősödtem, fizikailag és mentálisan is. Azt hiszem már képes vagyok az önálló életre. Tudom mik a céljaim és hogy hogyan tudom őket megvalósítani. Érdekes a falusi élet, magával ragadó, lehet belőle tanulni.
Délután egy órakor leülünk az asztalhoz és megebédelünk. A napokban, gulyás leves, csevapcsicsa káposztával, gnocchi és paradicsomos spagetti volt a menü. Mindig jókat eszünk, munka után nincs probléma az étvággyal. Ezt követi a jól megérdemelt szieszta. Egy órácskát napozunk, megvárjuk még az ebéd felszívódik. Majd kocka póker és bass kockázás következik. Nevetünk és terveket szövögetünk, álmodozunk és boldogok vagyunk.
Három órától naplementéig sziklamászás következik, szigorúan. Na jó, azért nem olyan véres szájúan, csak amennyi jólesik. Laci megbüntette az összes 5a-s utat, Fidi és én pedig szétdurrantottuk magunkat a green elephant nevű 7a+-os nehézségű úton.

Grillezett hal ebédre

Kötelező naplemente, kell a színterápia, aztán feltúrázás a faluba. Estére azért hűvösebb lesz a levegő ezért behúzódunk a kuckómba. Tüzet gyújtok a kandallóba a többiek addig gyors gépírással vadulnak a virtuális világban. Reggae szól, közben nyújtunk. Festünk is ha úgy tartja kedvünk, vagy megnézünk egy rész a Darma és Gregből, vagy a Big Bang Theoriából. Őrületes, sorozat függő lettem. Ki hitte volna?!
Eztán szüleim feddő levelit olvasom. Tele bibliai idézetekkel, olyanokkal amik mindig jókor jönnek. Erőt adnak és feltöltenek. Köszönöm nektek azt a sok jót amit kapok tőletek.
Kicsit vágyom most haza. Meg kell ölelgetnem a babámat, tüzet kell gyújtsunk egymás szívében, az őrláng nem elég. Mindjárt egy éve együtt, várom már, hogy romantikázzunk. Addig beérem egy kis tiramisuval.

Tiramisu:

Erős kávét főzők, 4-5 decit. Megvárom még a kávé teljesen kihűl, aztán megmártom benne a babapiskótákat. Ez lesz a süti alapja. Csak néhány másodpercre mártom bele, hogy a közepe ropogós maradjon. Sorba rendezem egy közepes méretű tepsibe őket. Jöhet a krém. 4 tojást szétválasztok. A sárgájához 5-6 evőkanál cukrot teszek és 4-8 cent rakiját, majd mixerrel tejföl állagúra keverem. Utána hozzáadok fél kiló mascarponét és végül a habosra felvert tojás fehérjét is. Habkanállal finoman összekeverem a masszát. Öntök egy réteget a piskóták tetejére, s aztán teszek még egy sor kávés piskótát a tepsibe. A maradék masszát a tetején elsimítom és kész is. Egy estére hűtőbe teszem. Másnap keserű kakaóporra hintem a tetejét. Én így készítem. Egyszerű és nagyszerű.

Rock and Roll forever J

Alap felülnézeti kép

Comments

Anonymous said…
Apám! Úgy nézel ki mint Robinson Crouso. Durva a kép. Ja és neked nem csak Péntek nevű bennszülött társad van,hanem Szombat is? Gabikácska és Laci. :D
Németh András said…
Barni boy! Igazi tengeri medve lettem. Otthon mesélek. :)
Edina said…
Ez tuti photoshop, Németh András 30 év múlva :D
Huggi said…
Nekem is Robinson jutott eszembe a képről, pont most olvastam. És mikor olvastam, akkor a gondolataimban a hős a Te alakodat vette fel. :)
De azért remélem 27 évnél előbb látunk majd!
Mikor jársz erre?

Puszi

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki