Crazy days, bolondok napja április 1. Kávézás Jelsaban...

2012. április 1. Bolondok napja, Crazy day

Vakít a napfény, szikrázik a tenger. Halihó!
Közelebbről macskadorombolást és madárcsicsergést hallok. Távolabbról tengerzúgást és csecsemő sírás hangját. Ha jobban figyelek a méhek zümmögését és néhány sirály rikácsolását is meghallom. A szélről ne is beszéljünk.
Nyugalmas, békés vasárnap van. Reggel esett, és hírtelen lehűlt a levegő. Tizenöt fokig lement a hőmérséklet, fura. Jógáztam egy órát. Sebaj, jó idő a gazoláshoz gondoltam. Kigazoltam a szobám előtti utcát és friss földet adtam a muskátliknak, leandereknek, s egyéb kúszó mászó mediterrán vegetációnak. Paradicsom és paprika palánták az ablakban napoznak kicsiny poharakban.
Tegnap még nyolcvan kiló fekete földet forgattam a tervezett kertembe. Már egészen jól néz ki. Jónak bizonyul.
Most, hogy a nyári óraszámításra léptünk, s nem mellesleg a nap is feljebb kél fel, biztosan jól érzik majd magukat a növények.
Egy csomó spárgát is szedtem. Meleg vajjal nyakon öntve, mennyei finomság. Ruccolát is egyre több helyen találni. Él körülöttem a természet.
Biztos ami biztos, délután  még leraktuk gyorsan egy oszlop alapját. Kis vágás, kis keverés, kis fúrás, kis faragás…
Naplementekor eljátszottam néhány gitár dal a tornácon, csak a romantika kedvéért. Pompás!
Boros dobozokat festek és gravírozok esténként, és festettem két új képet is. Nincs lazsálás.

Recept – Falusi lakoma.

Készíts friss burgonya pürét, tejjel, vajjal és sóval. Szórj a tetejére ropogósra pirított hagymát, mintha bacon lenne. S végén jöhet a tejföl.
Gyors, költség kímélő, tápláló és mennyei. Néha több sem kell.

2012. április 3.

Teregetés után Jelsaban kávéztunk. Diós kalácsot kértünk a cappuccino mellé. Aztán egy kis shopping. Sorban vásároljuk fel a helyi kínálatot. ABC, Mezőgazdasági bolt, építő ipar…
A kocsiban volt minden. Kémény zsalutól a mosogatószerig.
Ebédre spenótot készítettem pollentával és tojással.

Recept – Spenót vagy Paraj egyre megy…

Kevés olajon lisztet pirítot, rántást készítek. Kis idő után teszek bele fokhagymát is. Majd mehet bele akár fagyasztva is a sepnót. Önsünk hozzá tejet vagy crémet, sózzuk, borsozzuk és lassú kevergetés mellett rotyantsuk össze az egészet.

Pollenta vagy pulisztka kettőre megy…

Forraljuk körülbelül 3 egységnyi vizet. Majd ha felforrt adjuk hozzá 1 egységnyi kukorica darát és közepes lángon kavargassuk. Addig amíg be nem sűrűsödik. Majd fedő alatt hagyjuk kihűlni. Persze melegen is együnk belőle. Hidegen akár szeletekre vághatjuk és grillezhetjük kicsit fokhagymás olajon őket. Vajjal és tejjel is érdemes kísérletezni, ha hígabban szeretjük.

Közepes szél fújt északról, dolgozunk kicsit délután.
Kimeszeltem mind két szobát, csiszoltam a félrekenést is. Felmostam. Holnap bemegy az ágy. Aztán Welcom to cliffbase… Jöhetnek a vendégek.
Lebetonoztuk a régi emeleti konyha asztal lapját. Tuti lett a konyha tőle, több sem kell.
Aztán egy kis malter ide, egy kis ragasztó anyag oda. Egy kis beton egy kis az, ez meg az…
Naplementekor foglalkoztam kicsit a kertemmel is. 40 kiló főzésből visszamaradt levendula szár trágyát forgattam a földbe. Adjuk meg a mediterrán organikus trágyázásnak.
Este olvastam és gyertyát gyújtottam.

Tea recept:

3-szor annyi kamilla mint diólevél és 2-szer annyi borsment mint diólevél kell a teába. Forraljunk vizet 100-fokig. Hűtsük vissza legalább 80-fokig majd öntsük rá a bűvös fűszerkeverékre. Lefedve hagyjuk állni, pállni a teát legalább 10 percig. Jöhet a kúra.

Így telnek békés napjaim a szigeten.

Jó éjt.    


Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki