Season opening és pászka


Marketing and advertisement. 

2012.április.5. Cliffbase season opening és pászka.

Indul a szezon, ahogy gondoltuk. Az alsó két szoba tele. Nyolcan jöttek cseh mászók, büntetni a mászó utakat.
A nap nagy része takarítással telt. Szoba tisztítások, konyha vikszolás satöbbi...Nagyon szép a bázis. Az új rész amit építettünk megkoronázza a sziklabázist rendesen.
Németek, Osztrákok, Svájciak, Olaszok és Horvátok is voltak ma a bázison. Néhányan csak egy-egy napra jönnek mászni. Karavánnal járják Europa szikláit. Vagabond.
Holnap a Split-i mászó klub szállja meg az emeleti szobákat. Itt töltik a húsvétot nyolcan vagy tízen. Néhányat már jobban ismerek, csípem őket. Várom a találkozást.
Ebédre paradicsomos tészta, egyszerűen, utána kávé és beigli.
Délután henyéltem és építettem egy pici fólia sátrat a zöldség palántáknak, úgy néz ki le fog hűlni a levegő a következő napokban.
Este pászkát sütöttem és elolvastam néhány bibliai idézetet (Márk 14:12-16, Máté 26:17-19, Márk 14:17-72    / Niszán hó 13 nappal,14 naplemente után/) megemlékezve Jézus krisztus haláláról. Bort is töltöttem hozzá, gyertyát gyújtottam, imádkoztam. Majd csak holnap eszem, iszom belőlük.

2012.április.7 (szombat) Élet a bázison, húsvéti ceremónia hátán.

Érezhetően hosszabbak már a napok. Sok mindenre jut idő.
Jelsa-ban, kávézással indítottuk a napot, szokás szerint diós kiflivel. Aztán gyors vásárlás.
Tele a bázis. A felső szintet ellepték Split-i mászók, helyiek. Halásznak, másznak és gyűjtögetnek. Nagyon csípem őket.
A faluban húsvéti ceremóniák folynak. Állandóan harangoznak, misékre jár a óváros népe. Miró is sokszor megy, de borkóstolókra is.
Esős idők járnak, napok óta szemerkél. Ma rá is zúdított pár órára. Gyönyörű a természet, igényelte már a bő öntözést. Egyre több a spárga, sokat lehet szedni. Már friss kapri bogyót is pároltam kevés tejszínben. Isteni finomság.
Szegény mászók viszont  fedél alatt kuksolnak és tágra nyílt szemekkel figyelik távolról az eső verte falakat. Ha esik inkább isznak tovább, mondták. Jókat nevettünk.
Napközben mikor néhány órára elállt az eső az észak-nyugatról érkező szélnek, a Bora-nak köszönhetően, kertészkedtem és munkálkodtam egy kicsit.
Friss földkeverékkel töltöttem fel a gyógynövényes kert cserépedénykéit, valamint ültettem még mentát, bazsalikomot, chilit és aloe vera-t. Majd levegőztettem és esővízzel meglocsoltam a fóliaházban a zöldség palántákat. Ők is kaptak még egy kis fekete földet. Mindezt számla írás és kajak bérlés lebonyolítása közben. A toaletteket is csillogóra vikszoltam, mint a katonaságban. Pedig nem is voltam katona, honnan tudhatnám!?
Ezután a locsoló slag tartót fúrtam fel a falra és új nyelet faragtam a fejszének, kapának és a 10 kilós kalapácsnak. Törnek a nyelek a nagy munkákban.
Miró volt feleségével Lídiával, meg is beszéltük, hogy a férfiak a kemény munkára valók, a nők pedig főzzenek. Jókat nevettünk.
Egyébként jól vagyok! Ja sam dobro! Élem a kis életem ebben a gyönyörű földi paradicsomban, Sveta Nedjelja falujában. Ádám mellé már csak egy Éva hiányzik…
Tüzet gyújtottam a hangulat kedvéért, bor is iszom néhány pohárral és gitározni készülök.
A mai szöveg: (Máté 27:62-66, Márk 16:1   / Niszán hó 15/)
Mindenkinek jó nagyot kívánok!



Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki