Épül a vízesblokk, indul a szezon és ordítok álmomban...

2011. április 16.

Hali Vili
Rohamléptekben telnek a napok. Dolgozunk mint a szorgos hangyák vihar előtti csendben, vészesen közeleg a szezon. Konganak a zsalukövek, plöttyen a malter, kopogtat a kalapács, visít a kővágó, olvad a jégcsap csepeg a víz… Európa sok országban ilyenkor vannak a húsvét előtti nagy szabadságolások. Mászó körökben jól bevált szokás ez idő tájt elutazni legalább egy hosszú hétvégére sziklákat hódítani. Érezzük is, indul a dömping, napról napra egyre többen jönnek mászni. Nézzük csak! Eddig 5 francia, 5 osztrák, 6 lengyel, 6 cseh és 2 szlovák mászó érkezett. De ez mind semmi. Az elkövetkező három nap alatt - foglalások szerint - több mint hetvenen (igen, 70) jönnek mászni. Miró elkezdte szálanként kitépkedni a haját, amit nem is csodálok hiszen zsalukövenként csörög a telefonja. Sosem épül fel az új vizesblokk. Megszárad a malter, újra kell keverni. Percenkét kikapcsolom a generátort mert vendég érkezett. Jobban tenném ha én is elkezdeném tépkedni a szakállam. Elfoglalják az én nyugodt, szeretett bázisomat. Mi lesz így a pucérkodással? Persze mindez csak paródia. Alig várom, hogy ismerkedhessek, beszélgethessek idegen mászókkal. Alapvetően a sziklamászók nagyon rendes, kedves emberek, jókat lehet velük mulatni. Majd beszámolok.
Még mindíg itt vagytok velem.
Leginkább a Cliffbase-n vagyok, leginkább félmeztelenül. Gyönyörű szép idő van. Stabil napsütés, lenge rozmaring illatú szellő. A víz kicsit nyugtalan a közelgő telihold miatt. Ilyenkor lehet megfigyelni igazán az apály-dagály által keltett nagy vízszint különbséget. Akár egy méteres eltérés is előfordul. Ilyen magasnak még nem láttam a víz állását mióta itt vagyok, kíváncsi leszek teliholdkor. Szerintem a mólót is ellepi majd. Ma megtudtam, hogy fogyó holdkor lehet a legjobb kagyló zsákmányra szert tenni. Mikor magas a víz akkor a kagylók is magasabbra merészkednek a parti sziklákon, és mikor hirtelen visszahúzódik….akkor jövök én. Berkó! Megőrülök a kagylóért. Mióta kagylásztunk teljesen oda vagyok értük. Ki fogom irtani az egész populációt. Valaki állítson le!
Más!
Szép virág
Tisztán emlékszem a tegnap esti álmomra. Ez azért érdekes mert ilyen csak szökő évente egyszer fordul elő velem. Mármint, hogy másnap reggel is emlékszem az álomra.
Az álom: Újra jelentkeztem korábbi munkahelyemre az E-batta kultúrkocsmába felszolgálónak. Paul, kedves barátom, jó üzletvezető módjára fel is vett. Elkezdtem dolgozni és kezdődtek a bajok. Teljesen béna voltam. Ismerős arcok ültek az asztaloknál és mindent elrontottam, leblokkoltam. Mintha sosem pincérkedtem volna korábban. Sikerült odáig jutnom az álomban, hogy ordítok az étterem közepén. Az üvöltöm, hogy sajnálom de én ezt már nem bírom tovább csinálni. Saját kiabálásomra ébredtem hajnalok hajnalán. Hihetetlen. Mi volt ez? Döbbenetes. Ilyen talán még sosem fordult elő velem. Gondoltam elmesélem. Na mindegy. Édesanyám! Olyasmi lehetett ez mint amikor te báboztál álmodban. Emlékszel?
Megint más!
Nagyon finomakat főzőcskéztünk. Karfiol levest és zöldbab pörköltet készítettem. Miró óriási húsokat grillezett elszáradt olajfa és rozmaring ágakon. Csorgott a nyálam de nem ettem belőle, nincsen sok hátra a böjtből, ki kell bírnom. Így is lelkiismeret furdalásom van a múlt heti kis eltévelyedésem miatt. Most, hogy leírtam már nincs nincsen is annyira.
Bár a víz még elég hideg, azért úsztam egy kicsit. Ezen kívül még gitároztam is. Talán most ennyi…. Vagy mégsem? Vagy mégis? Fáradt vagyok. Pont.



Kajak akció

Slack Line action

Szép virágok, kinyílva


Neoprénben úton a víz feletti sziklákhoz.

Kajak akció az öbölben

Csipásak

DWS


Blues Bernát Brother


Olajfák a felső teraszon (A képen látható ágon szoktam húzódszkodni)

A barlangból


Vajon a tengerisün ehető? :)


Slack Line action

Climbing action


Berkó szerinted az egy három árbócos szkúner vagy Százhalombatta?


Comments

Fanni said…
Ezek szerint te nem emlékszel már, de számomra azért elég emlékezetes volt a tarzanos-ordítós álmod...:S :)
Fidi said…
Na mi lesz apa?? Menjek? ne menjek? :) várom váalszod :)
Fidi said…
május 3-21 ott leszek!

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki