Kertész leszek, fát nevelek.

2011. március 30.

Kő ember
Úgy döntöttem a tavaszt választom kedvenc évszakomnak. Eddig a nyár volt a  tuti nálam, de szebb a tavasz. Két nap alatt virágba borult minden. Persze ez nem azt jelenti, hogy nyáron ne változtathatnám meg a döntésemet újra.
Pirítóssal és házi baracklekvárral kezdem a napot. Mosogatással, felmosással, fürdő takarítással folytattam.
A napokban sokat foglalkoztam a jógával és más ’’keleties’’ mozgás kultúrák tanulmányozásával. Letöltöttem rengeteg oktató videót és könyveket is. Lementem a bázisra és órákon át gyakoroltam a különféle testhelyzeteket, pozíciókat, légző gyakorlatokat. Szeretnék összeállítani egy komplex mozgás sorozatot , ami egyszerre erősít, nyújt, javítja a koncentrációs képességet, fejleszti az egyensúlyt, feltölt energiával, segít megtalálni önmagunkat, amivel meg őrizhetjük fizikai és szellemi frissességünket. Végignéztem számtalan chi kung, vu chi, tai chi, yoga, fittness, pilates, gimnasztika, aerobic, capueira, tánc, harcművészet…..-ról/-ről szóló videókat. Olvastam is a fent említettekről, sőt némelyiket évek óta lelkesen gyakorlom, persze csak autodidakta módon. Jegyzeteket is készítettem. Ha készen lesz a gyakorlatsor, írni fogok róla, hátha valakinek megtetszik és gyakorolja majd otthon.
Délután másztam két utat a csehekkel. Az első a Toilette út volt 6c-ért, bemelegítősen. Aztán a Drug and Boss nevezetű 7a+-os szörnyeteget büntettem, de nem adta meg magát. Majd legközlebb.
Eztán, rendezgettem a sziklakertet, virágmagokat ültettem és gazoltam egy kicsit.
Brokkoli krémleves és menta teából álló böjtös ebédem után visszaindultam a faluba. Az erdei ösvényen sétálva csoda történt velem, köztünk legyen szólva. Mintha aranyport szórtak volna az égből az angyalok, úgy szállt a napfényben megcsillanó virágpor felhő. Mindenemet beborította ez a finom aranysárga virágpor. Leültem egy kőre, becsuktam a szemem és hallgattam a milliónyi méh zümmögését. Lassan tovább indultam, útközben fényképeztem a vadvirágokat. „Minden virág tökéletes!”
Rám jött a kertészkedés. A hátsó kertben még egyszer átforgattam a földet és ültettem egy csomó növény. Így például, répát, patiszont, borsót, articsókát, bazsalikomot. Holnap építek egy fólia sátrat, hogy palántázni is tudjak majd. Elég nagy a kert, ki kell használni.
Naplemente után beszélgettem kicsit a csehekkel, aztán rácuppantam a sorozatokra. Most az Így jártam anyátokkal című nálam a menő.
Csóklom Áginéni.




Kőfejtő


Indul a mandula



Margaréta mező


Rozmaring

Virág tea lett belőle.


Ezt mindenki ismeri. Muskátli

Új szerzeményem, sziklakert.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki