Limonchello és olaj fa ültetés...

2011. április 7.  Hvar

Fő a citrom
Lássuk csak! Újabb hónap telt el legutóbbi hazalátogatásom óta. Közben kivirágzott és felmelegedett. Miró is megérkezett, csabzottan. Látszik rajta, hogy sokat dolgozott Szlovéniában.
Vége a mulatásnak, bele is csaptunk a lecsóba. Két napja a kertben rendezkedünk, kertészkedünk. Megérett a citrom, leszüreteltem. Füvet nyírtam, gazoltam, gyomláltam, vagdostam, metszettem, locsoltam, gallyat égettem, fűrészeltem, gereblyéztem, fát vágtam, kő falat építettem.…. Kertész leszek, fát nevelek…. Igaz is, ma ültettem egy picike olaj fát. Nagyon boldog vagyok tőle. Saját olaj fám van, döbbenet.
Pulinka barátom  kertész szeretne lenni, megbeszéltük, hogy egyszer alapítunk egy kertész céget. Vajon mi lenne a neve? Zen garden RT? Vagy fűre lépni tilos BT? Na mindegy...
Csodaszép idő van minden nap, hetek óta. Korán felkel a nap és csak este 7:30- kor megy le, 10 óra a napsütéses órák száma. Stabil 5-ös UV index. Ennél már csak az jobb, hogy holnap jönnek szeretett barátaim, a Gara család. (Rejtett üzenet a blogban: Már nagyon várlak titeket. Megnéztem az időjárást, szuper időnk lesz.) J
Citrománia
Megváltozott a széljárás rutinja is. Télen legtöbbször északi és déli szelet váltották egymást, most inkább a nyugati a jellemző. Ez lehet az oka, hogy elindult a vitorlás szezon. Napról napra többet látok, fájdítják a szívemet. De sebaj, a jollémről soha nem mondok le, egyszer úgy is átkelek a Csendes-óceánon.
Mondom én!:)
Miró tekintettel van a böjtömre, vásárolt egy csomó zöldséget és gyümölcsöt. Egyik nap csicseri borsós, répás, gombás, fűszeres nem tudom micsodát ettünk, másik nap pedig ugyan ezt kicsit másképpen. Nemsokára kezdődik az igazi koplalás. Már csak öt nap és minden állati eredetű élelmiszert leteszek (tej, tojás, vaj, joghúrt, sajt…), valamint a tésztaféléket és a pékárút is. Marad a gyümölcs és a zöldség. Úgy is rákattantam a spárgára. Az útszélén terem vadon, mint a boldog gomba. Némelyik annyira zsenge, hogy nyersen megeszem, csak úgy menet közben.
Olaj fám
Mit is csináltam még? Ja igen. A citromból amit leszüreteltem Limoncelló (limonádé ízű, jégkásás, alkoholos ital) lesz. Már el is kezdtem készíteni. Felszeleteltem a citromokat és egy nagy lekvárfőző lábosba tettem őket cukor és víz kíséretében. Bocsánat, a recept és az arányok titkosak, sajnos csak barátoknak árulhatom el, személyesen. Annyit még elárulok, hogy az egészet felforráztam és állni hagytam egy éjszakára. Holnap kerül sor a rakija és a limonádé társítására. Már alig várom.
Ezen kívül filmeket néztem. Ami említésre méltó, Az Egek Ura (Up int he air) című remekmű, illetve a Turista (The turist) . Mindenkinek javaslom, nekem nagyon tetszettek. Az Így jártam anyátokról nem is beszélve. Micsoda? Film függő lettem? Áh dehogy! Vagy mégis? Minden esetre most megyek és megnézem az Egy lányról című filmet. Pusszantás!




Jolle, utómunka vége.

Vad világ, utómunka vége.

Igaz arcok, utómunka vége.

Comments

Fidi said…
kertész leszek, tallót nevelek :D
pompás said…
LIMONCHELLÉLÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ BAsszus már egy hónapja is hogy ott jártunk! Nagyon régnek tűnik szóval hiányzik.

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki