Jackhammer, avagy a brutális légkalapács

2010.11.11.-13. (cetvrtak, petak, subota)

Édes, kedves olvasóim. Oly sok kedves visszajelzést kapok tőletek. Köszönöm, hogy tartjátok bennem a lelket. Így sokkal könnyebben megy az írás. Csak nektek írok.

Esernyő gomba a bázihoz vezető út mellett
Csütörtök, péntek, szombat. Három nap elszállt mint a villám. Hiába, falu helyen már csak így megy, köszönhető a kemény mezőgazdasági munkáknak. Dolgos napokon vagyok túl. Rengeteget munkálkodtunk a bázison. Engedjétek meg, hogy bemutassam a munkamenetet. Gyors reggeli után, ami a napokban banán, alma, műzli, joghurt, kefir, magvas kenyér, dzsem és olivakrém volt, azonnal nekiláttunk a munkáknak. Első ként a földszinti toalett ciszterna rendszerének tetejét betonoztuk. Léc alátámasztás, vasháló, beton, némi vízszintezés és kész. Nagyobb munkának bizonyult az emeleti konyha szélesítése. Bitang nehéz ütve fúróval fúrtok a lyukakat a sziklába folyamatosan. A fúró olyan erővel bír, amit ha rosszul tart az ember képes még a vállát is kiugrasztania. Azt hiszem agyrázkódást kaptam a Jackhammer-től. Szóval nem gyerek játék. Mégis szeretem ezt a szerszámot, olyan férfias. Meg kell fogni és keményen kell vele bánni. Nincs Lacafasza, csak úgy spártai katona módjára. A lukakat cevamittel, speckó feszítőporral töltöttük fel. Mikor megreped a szikla jöhet a légkalapács. Lassan haladtunk, centiről centire. Az ember azt hinné gyorsan megy majd a munka. Sajnos nem, fúrás, robbanó anyag töltés, várakozás, légkalapácsolás, aprítás, kőhordás. Napokon keresztül újra meg újra. Legtöbb időt a szervezés igényel. Áramot generátor szolgáltat, ami benzinnel működik. Legközelebbi benzinkút Stari Gradban van, 15 kilóméterrel odébb. Cementet csak Jelsaban lehet kapni, s a sóder sem jön fel magától a partról. Ha a beszerzés sikeres volt, ami sokszor nehézkes egy kis szigeten, akkor az alapanyagokat csónakkal szállítjuk be a bázisra.  Három nap eredménye, egy méter konyha szélesítés, plusz a wc alap. Nem hangzik soknak, annál több munka volt vele. Na de hagyjuk a munkát.
természetes élőhelyén
Csodásakat ettünk. Jó munkás embereknek kijár a jó ebéd. Hála Istennek Caterina csodásan főz. Sütőtök krémlevest, lencselevest, répalevest kaptunk. Meg grillezett borjú combot, házi grill kolbászt kenyérrel, mustárral és tormával. Rántott gombát is ettünk amit én gyűjtöttem az erdőben. Apropó. Gombákról jut eszembe. Mindhárom nap reggel egy órát gombásztam. Összesen csaknem 4 kiló gombát gyűjtöttem. Kiszárítottam őket, s láss csodát az egész belefért egy 30 deka űrtartalmú befőttes üvegbe. Azt mondák ha később beáztatom a szárítmányt, visszanyeri eredeti alakja és súlya 80 százalékát. Kíváncsi leszek!
tökéletes lelőhely
Délutánonként fürödöztünk és napoztuk. Azon viccelődtünk, hogy ez már nem is mediterrán település, sokkal inkább trópusi. Oliva helyett inkább banánfákat kellene ültetni. Semmi nyoma a télnek. Totálisan nyár van. 25 fok, perzselő napsütés, feszített víztükör. Egy szál, azaz egyetlen darab fürdőgatyában flangáltam egész nap, november közepén. Elképesztő. Biztosan a globális felmelegedésnek köszönhető. Miró állítása szerint még sosem volt ennyire kirívóan meleg ez idő tájt. Igaz azt hallottam, hogy otthon is egészen jó idők vannak mostanság. Minden jég korszak előtt nagy felmelegedésre lehet számítani, ezt hallottam a minap a televízióban. Kezdek megijedni. Nem az életemet féltem, csak nem szeretem a hideget. Nem szexuális értelembe vett, tüzes augusztusi oroszlán vagyok, ez van. Megbolondulok a hidegben. Nevetnek rajtam a barátok mikor télen dupla kabátot hordok.
mindent a kertből
Másztunk is néhány utat a naplementében, hold keltében. Ilyenkor áradnak az energiák, szerte szét, körül s kasul. Érzem és tudom is. Csodálatos szabadság a mászás. Legkönnyebb módja a meditáció elsajátításának ha sziklamászás közben gyakoroljuk. Mikor mászom egyáltalán nem veszek tudomást a körülöttem zajló dolgokról. Legalábbis mindig erre törekszem. Többször járok sikerrel mint egyébként lótusz ülésben. Eufórikus érzés, felszabadít, megnyugtat, kiegyensúlyoz, elkalauzol. Mostanában légző gyakorlatokat végzek mászás közben. Egészen érdekes dolgokra jöttem rá ezáltal. Képes vagyok lassan és egyenletesen tartani a pulzusomat ami lehetővé teszi, hogy ne durranjak el olyan hamar mászás közben. Természetesen a stressz szint is jóval alacsonyabb így.
Esténként, kocka játékokat játszottunk és gitároztunk. Petróleum lámpa fényénél beszélgettünk, mandarint és nápolyit nassoltunk.
Csodás napok voltak, hálás vagyok a jó Istennek értük. Köszönöm neki ezt a sok tökéletes földi ajándékot. S ezt minden este imával nyugtázom.
Jó éjszakát mindenkinek.



Az interjút Pierre, francia alkalmi mászópartnerem készítette októberben. Eurock-climbing névre hallgató európai mászó körtúrára indult hét hónappal ezelőtt. Felújított Wolksvagenjével járja be európa kedvelt mászóhelyeit. Csak úgy, kedvtelésből. Szenzációs manus, interjúkat készít mászókkal amiket publikációihoz használ fel. Én is áldozatául estem. Szorri a gagyi angolomért. :) http://www.eurock-climbing.com/

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki