Sport, festés, kockapóker, gomba szárítás...

2010.11.09.-10. (utorak, srijeda)

utolsó simítások előtt
Szabad nap. Nem mintha a többi nap nem lenne az. De ma parancsba kaptam, hogy szigorúan nem csinálhatok semmi munkának minősülőt. Ám legyen, mondtam.
Nagyon későn keltem, tegnap éjszakai művészkedésnek köszönhetően. Jól esett kialudni magam.
Joghurtot és nápolyit reggeliztem, csak úgy gyorsan, franciásan. Nagytakarítottam a szobámban. Kivittem a szőnyegeket, kiporoltam őket. Módszeresen elrendeztem a kandalló alatti fahasábokat. Ha jön a hideg kéznél legyen. Felsepertem és felmostam. Rendet raktam a ruháim között. Aztán irány a bázis.
Sosem lesz tél, egyszer s mindenkorra elkönyveltem. Árnyékban mért hőmérséklet 19 fok, tűz a nap, 18 fokos a tenger. Pedig a meteo rossz időre esküdött.
6-os royal póker?
...vagy butterfly drill?
Több sem kellett, hogy Andris fejest ugorjon a vízbe. Nem mondom, sokáig nem lehet lubickolni. Valljuk be őszintén, november elején egy gyors csobbanásnak is örülhet az ember. Sportnak szántam napomat. Úszkálás után, bouldereztem két órát és jógáztam egy felet. Úgy érzem sosem voltam még ilyen jó formában. Kemény munka, kemény sport megteszi hatását. Egy csepp fölösleg sincs rajtam, persze ez köszönhető az egészséges ételeknek is. Megváltoztattam étkezési szokásaimat. Soha többet nem vagyok hajlandó gén manipulált, íz fokozókkal telenyomott gumi ételeket enni. Most látom csak igazán milyen csodás hatással van a szervezetre az igazi étel. Sima a bőröm, gyors az emésztésen, múlik a szeboreám és a lábkörmöm is gyógyulásnak indult. Szemmel látható minden fiziológiai változás. Tele vagyok energiával, vitalitásom kiváló. Minden étel amit vásárolunk teljesen organikus. A zöldségek nagy részét helyi termesztőktől vesszük, ahogy legtöbbször a tejet, sajtot, tojást és a húst is. Ételeink 60 százalékát zöldség, gyümölcs, magvak és gabonafélék teszik ki, 20 százalék tejtermékek, 20 százalék hús. Cukor helyett moscuadoval édesítjük amit kell (cukornád cukor), fehér kenyér helyett pedig teljes kiőrlésű pékárut fogyasztunk. Halat a helyi halászoktól kapunk, feltéve ha nekünk nem sikerül fogni. A polcon házi oliva, kapribogyó, bor és fűszerek pihennek. Az erdő tele gombákkal, és friss herbáliákkal. Kimaradhatatlan kedvenc pedig édes szüleim legfinomabb házi barack, szilva és eper lekvárja.
éjszakai termés (fejlámpával)
Vacsorára palacsintát sütöttünk és házi chipset. Ezután kockapóker következett. Megtanítottam Caterinát legkedvesebb vendéglátós játékomra, a kockavetésre. Órákat játszottunk a petróleum lámpa fénye alatt. Mígnem megérkeztek a koponyás molylepkék és szabotálták a játékot, ugyanis rászálltak a kockavető kárpitra. Sebaj, tanulmányoztuk őket.
Hazafelé fejlámpa segítségével gombákat gyűjtöttem az erdőben. Gomba szezon van, annyit szedek amennyit csak tudok és kiszárítom őket télire. Gyönyörűek itt a gombák, a mikroklímának és a vastagon tűlevelekkel borított, ritkás aljnövényzetnek köszönhetően.
Fürdés után felkészítettem a gombákat a szárításra valamint vizet cseréltem az olivák alatt.
Újbegyeim feketék a földtől, körmöm alól képtelen vagyok teljesen eltűntetni a piszkot. Igazi földművesnek érzem magam, mosolygok és élvezem.

gomba szárítás
Szerdán a bázisra menet folytattam a gombaszedést. Egyik kezembe Fajitas, parmezánnal, prosuttóval, salátával, paradicsommal, petrezselyemmel, másikban fonott kosár, tele gombákkal. Rengeteg gomba van, találtam egészen nagyokat is. Megtanították nekem melyik ehető és melyik nem. Mindegyiket alaposan ellenőrzöm, nehogy mérgeset szedjek. Némelyiknek akkora kalapja van mint egy frizbi. Gyorsan feldolgoztam és kiraktam a napra száradni őket. A tenyérnyi nagyságú kalapokat külön raktam, azokat jobb frissen megenni.
Kalandos gombaszedés után kemény munkával folytattam a napot. Felső konyhát szélesítjük. Egész nap csak lyukakat fúrtam ütve fúróval a sziklába. A likakba feszítőport töltöttem. Ez egy erős anyag ami száradás közben erősen tágul, belülről megrepeszti a sziklát amit aztán légkalapáccsal lehet darabonként lebontani. Az ököl nagyságú kitermelt köveket lehordtam a geologikus toalett csatornájába, a nagyobbakból lépcső, kemence és kerítés lesz.
rántott gombának való
Kettőkor befejeztük a munkát. Mottónk: lassan de biztosan, nem kell megszakadni, ez itt a mediterrán. Caterina kezei lassan elkopnak csókjainktól. Csodás ebédet varázsolt újra nékünk.
Kertből szedett sütőtök krémleves volt az első fogás, blitvás főtt burgonya szezámmaggal és párolt karfiollal pedig a másodiknak való. Ezután kétségtelenül szieszta következett.
Utána horgásztam egy kicsit, sikertelenül. Hamar lement a nap, visszatértem a faluba.
Spagetti Carbonarat készítettem vacsorára.




Recept:

Spagetti carbonara:

Még a tészta fő, 2 tojást 2 dl tejszínnel csipetnyi sóval felverünk. Serpenyőben kockára vágott szalonnát, bacont vagy sonkát arany színűre pirítunk, apróra vágott fokhagyma kíséretében. Mikor a tészta félangolosra főtt leszűrjük a levét és mindent egy nagy serpenyőbe téve, összerottyantunk. Friss petrezselyemmel és parmezánnal a legfinomabb.

Ezután babámmal, Kobiva, Krisszel és Manitoval cseteltem. Jó volt magyar hangot hallani, főleg a legjobb barátaimtól.





Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki