Vége a szezonnak

2010.29.-31. (petak, subota, nedjelja)

Nézzük csak, mik történtek az elmúlt napokban.
Pénteken korán keltem, gyönyörű napsütésre. Mosás, teregetés és vásárlás után lesiettem a bázisra. Török kávé, műzli és szilvalekváros kenyér, több sem kellett reggelire.
Beérett az oliva. Mindenki szüretel a faluban, én sem halogathatom tovább. Órákon át szüreteltem. Elképesztően élvezem a munkát. Csipkedem a fekete lédús olaj bogyó szemeket, meztelen felső testemet süti a nap, madarak csicseregnek és súg a tenger. Kell ennél több? Szedegetem a szemeket és közben a friss olajra gondolok. Egy száz éves fáról körülbelül 20 kiló termést lehet leszedni. 20 kilónyi olajbogyóból 1 liter tiszta olaj lesz. Számomra többet ér az aranynál is. Gondoljunk csak bele, hány fáról kell szedni a szemeket, hogy mindenki locsolhassa az örök életet adó elixírt? Imádom az oliva olajat. Sokszor magában megiszom, vagy kenyérre csepegtetem. Szedtem egy kilóra való zöldet is, hogy befőttet készíthessek belőle. Eddig azt hittem, hogy többféle oliva létezik. Zöld, lila meg fekete. Megvilágosodtam, hogy ez sem működik másképpen mint a borsnál. A zöldet éretlenül szedik le a fáról, általában ezt hagyják meg csemegézni. A feketéből olaj lesz. Nincs többféle színű oliva bogyó, csak a szüret idejétől függ a színe.
Jó időre való tekintettel sokan jöttek mászni. Egész Európában most van az iskolai őszi szünet. Mindenki nyaral. 25 vendéget számoltam össze. Szlovének, Csehek, Németek és Dánok voltak. Én is másztam egy kicsit. Davidékkal szóló másztunk a víz felett. Mindig felfedezek új részeket. Egészen izgalmas utakat találtam ki. Például 10 méter magasban boulder kunsztos traverz átmászásokat. Izgalmasak és psziché erősítők.
Currys lencsét főztem ebédre, desszertnek sziesztáztam egy órácskát.
Este Internacionális partit szerveztem. Jang, Vesna, David, Mads, Anreas, Pinki, Igor, Pavel, Tomas voltak a meghívottak. Tábor tüzet gyújtottunk, kurkumás csirkemellet grilleztünk, rizottót főztünk, gitároztunk, énekeltünk, táncoltunk, borovicskát ittunk és csaraszt füstöltünk. A buli végére hárman maradtunk csak talpon. Jang, párja Vesna és én. Kocka játékot játszottunk. Jamaica volt a neve. Baromi jó kis dobókockás játék. Logika és szerencse együtt.
Csodás nap volt, boldogan tértem nyugovóra.
Ő Fidó, Pinki kutyája
Szombaton nehezen ébredtem, az előző estének köszönhetően. A tervezettnél egy kicsit tovább is aludtam. Megesik.
Úri reggelim műzli volt. Joghurtot kevertem, szezámmaggal, szilvalekvárral, gyümölcsökkel. Rozmaringos zöldteát, Guatemalai kávét és szója tejet ittam. Még a végén kicsattanok az egészségtől. Gyors reggelim után folytattam az olajfa ágak közötti csimpaszkodást. Újabb 15 kilót szedtem két óra alatt. Muszáj szedni mert két nap múlva jön a Jugó, ami erős széllel és esővel jár.
Később Vesnaval és Janggal beszélgettem. Nagyon szimpatikusak. Caterina legjobb barátai. 20 éve nem esznek húst, teljesen vegetáriánusok. Csak organikus táplálékot vesznek magukhoz. Vesna keramikus, munkájából kifolyólag egész nap köveket gyűjtögetett a tengerparton. Jang számítógép guru, kaszinók védelmi rendszereit tervezi, gyönyörűen gitározik és szép fotókat készít. Végtelen szeretet árad belőlük. Tiszta szívű emberek, az ilyeneket különösen szeretem.
Ebédre gránát almát, banánt, narancsot, répát és körtét ettem. Több gyümölcsöt és zöldséget eszem mint otthon. Oda figyelek a táplálkozásomra. Elég volt a tartósító szeres, íz fokozókkal telinyomott mű kajákból.
Csak, hogy a napi sport is meglegyen két órát traverzáltam, majd húzódszoktam. Majd elbúcsúztattam a dánokat. Végére velük is nagyon jóba lettem.
Délután hat körül iszonyatos fejfájás lett úrrá rajtam. Sehogyan sem tudtam kezelni a helyzetet. Próbálkoztam tigrisbalzsammal, légző gyakorlatokkal, mindhiába. Egyre csak erősödött, míg végül ledöntött a lábamról. Hétkor már az ágyban feküdtem, mozogni sem bírtam.
Vasárnap, szent vásárnapjának reggelén a bázison ébredtem.  Hála Istennek elmúlt a fejfájásom. Valószínűleg az időjárás változás volt az oka. De az is lehet, hogy az óraátállítás. Ma reggelre megfordult a szélirány és a hőmérséklet is drasztikusan csökkent. Magasak a hullámok, a tengeráramlatok észak nyugatról jönnek. Napokon belül óriási tengeri vihar lesz.
Jangal és Vesnával reggeliztem. Szilvalekváros és mandula krémes tönkölybúza kenyeret ettünk, juhsajttal. Török kávét és rooibos teát ittunk mellé.
Kitakarítottam az alsó szobákat, felsepertem a teraszon és nagytakarítottam a konyhában. Eztán kigazoltam a konyha előtti fűszeres kertet. Kisebb és nagyobb köveket hordtam fel és kerítést építettem a kertnek. Tiszta zen garden, nagyon tetszik.
Az ebédet Jang főzte. Barna farfalle volt, mentával, bazsalikommal, répával, kapribogyóval, füstölt tofuval. Mennyei lakoma volt.
The Danish group - David, Mads, Andreas
Sajnos ma Jangék is itt hagytak. Segítettem elvinni a csomagjaikat az autóig. Ölelkeztünk és elbúcsúzunk. Kiürült a cliffbase. Egyedül maradtam.
Délután, hátralévő időmben a kormoránokat figyeltem. Szorgosan hordák a fűszálakat, készülnek a télre, megkezdték fészkük építését. Távcsővel megfigyeltem hová hordják. Éppen oda ahol a víz fölött szoktam mászni. Egyik nap viszek magammal fényképezőt és készítek néhány képen a kormorán családról. Ritka fajta, gyönyörű madár.
Madár lesem után gitároztam, írtam egy reggae számot. Az összes reggae közül amit eddig írtam ez tetszik a legjobban.
Szürkületkor hazaballagtam. Itthon leszedtem a szárítót és összehajtogattam a ruhákat. Beraktam egy újabb mosást. Eztán forró fürdőt vettem és mély álomba zuhantam.
Ki tudja miért jó alvás előtt a forró fürdő? Mert a test hőmérséklet a szokásosnál (36 fok) egy két fokkal feljebb emelkedik és eztán lassan csökken. A hőmérséklet csökkenés pedig segíti az alvást. Na mindegy.
Csók a családnak.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki