Ókori misztikus kolostor és grillezett kalamári

2010.11.14.-15. (nedjelja, ponedjeljak)

háttérben a kicsiny falum
Ó gyönyörűséges mediterrán. Finom napsugarak cirógatására ébredtem Szent Vasárnap falujának vasárnapján. Lustán keltem, tudtam ma nem kell dolgozni.
Reggelim csokoládéból és joghurtból ált. Félmeztelenre vetkőztem és felfedező túrára indultam a hegyre. Minden helybéli a templomban van, tucatjával állnak a kápolna előtt az autók. Nyitva volt az ajtaja, beleskelődtem. Többen észrevettek és később kérdőre vontak miért nem járok templomba? Visszakérdeztem, hogy mise után miért járnak a férfiak  kocsmába? Ebben a formában kicsit állszentnek tartom közhelyes templomba járást. Különben is, imádkozni indultam a hegyi monostorba. Nem a jelzett turista ösvényen haladtam, egyenesen vágtam neki a meredek domboldalnak, szőlőtőkék és oliva lugasok között. Útközben meg megálltam szemügyre venni a falucskát fentről. Csodálatos. Fehér köves házak tetején virít a vörös cserép. Kék árnyalataiban játszik a tenger, sőt néhol arany színben tündököl a nap sugarainak törése miatt. Piros, sárga, lila színekbe öltöztek a szőlő levelek, körülöttük pedig mindenhol örökzöldek ékeskednek. Ó mamma mia.
döbbenetes plafon áthajlás
Elhagyatott olaj fákról szedegettem a bogyókat, zsályát, levendulát, Mária tövis termést és rozmaringot is gyűjtöttem. Lassan haladtam felfele, élveztem a lágy fenyő illatú tengeri szellőt. Először egy nagy barlangot látogattam meg, ami nem utolsó sorban mászó körzet is egyben. Óriási plafon áthajlások, lelógó cseppkövekkel. Mihamarabb vissza kell jönnöm ide mászni.
barlang szája
Kétszáz méterrel odébb megtaláltam az ókori templomot. Borsódzott a hátam, libabőrös lettem. Van valami misztikus ebben a helyben. Kápolna rozsdás, töredezett harangja még most is szépen szól, kipróbáltam, megkongattam. Óriási odú a sziklában. Akusztikája egy hangversenyteremmel vetekedhetne. Feljebb másztam a barlangban és leültem egy köre. Órák hosszat imádkoztam, meditáltam. Aumot is zengettem, a barlang falai felerősítették a hangot, rezgett minden körülöttem. Úgy döntöttem többször fogok ide járni.
Délben visszaindultam a bázisra az erdőn keresztül. Egy órácskát gombásztam is. Új részeket fedeztem fel. Nem hittem a szememnek. Az egyik tisztás szélén egy ültő helyben csaknem két kiló gombát gyűjtöttem. Nő itt a gomba mint a bolondgomba. Megjegyeztem a helyet, ide fogok járni eső után.
Ebédre Miró fenséges bablevest készített. Utána fürödtünk a tengerben és sziesztáztunk. Később Catherinával másztunk jó néhány utat az alsó kertben. Holdkeltekor visszatértem falusi kuckómba és palacsintát sütöttem. Édesanyámmal is beszéltem telefonon, jó volt hallani a hangját, csodás napom megkoronázása volt.

harang a hegyen
Kedden reggel őrületes fenyőpinty ricsajra keltem. Nem tudom mi lehetett ezekkel, az ajtóm előtt ropták a násztáncot, vagy csak engem akartak bosszantani. Bevallom azért jobb mint az ébresztő óra. Elfutottam a boltba durva szemű sóért és elraktam befőttekbe a tegnap szedett olivákat. Aztán irány a bázis.
Jackhammer újra. Kezembe vettem a brutális ütve fúrót és órák hosszat bontottam a sziklát. Lépcsőt is építettünk, korábban csak néhány fok volt a sziklába vésve. Elég veszélyes volt eső után lefele lépkedni, könnyen hanyatt dobta magát az ember.
felújított imahely
Délben ismét bableves kerül a tányérokba, több sem kellett volt. Délután befejeztük a földszinti pöcegödör tetejének betonozását. Nem csak funkcionális, jól is néz ki. Megtanultam mindenfajta anyagot keverni. Kemény betont, maltert, fedő betont sőt még ilyen ragacsos atom durva anyagot is mixeltem.
Következő napokra óriási vihart jósoltak ezért kihúztuk a csónakot a partra. Miró azt mondta, akkor hullámok is voltak már itt, amik átcsaptak az 5 méter magas hullám törő falon és elsüllyesztették a csónakot. Jobb ha ilyenkor a hajó a parton fekszik. Utolsó munkaként néhány kör cementet és sódert hordtam fel az öbölből. Utána jöhetett a jól megérdemelt csukafejes az én imádott nagy, kék, sós vizembe. Vendégek is voltak ma, egy olasz házaspár és két német srác. Mindenki nagyon meg volt elégedve a bázis nyújtotta lehetőségekkel. Imádom mikor mosolyognak a vendégek és boldogok. Én is feltöltődöm ilyenkor.
szikla templom totálban
Vacsorára a kedvencemet készítettük, Ligne na zaru-t azaz grillezett kalamárit. Alkarnyi nagyságú kalamárikat. Miró halász barátja fogta közvetlenül a bázis előtt. Előkészítettük a kalmárokat, tüzet gyújtottunk és meggrilleztük őket. Köretnek fokhagymán sült blitva volt burgonyával, kenyér és oliva olaj. Roskadásig tömtük a bendőnket.
Mozdulni sem tudtam, rögtön elájultam, s reggelig talán még alvó pozíciómat sem változtattam.
Óh sóle mió….




Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki