Én vagyok a főnök

frissen festett ablakkeretek
Szent Vasárnap napja. Harangszóra ébredtem. Eredetileg 8-ra húztam az órát, de a pap bácsi már fél nyolckor húzta a harangot. Tegnap elfelejtettem bevásárolni, ma meg semmi nincs nyitva. Miró hajnalban elhagyta a bázis. Hurrá, enyém az egész lakás, én vagyok a főnök. Ébredés után megnéztem az elkövetkezendő napok időjárását, minden vendég megkérdezi. Én pedig szeretnék jó házi gazda színében feltűnni ezért tudom kell, hogy milyen lesz az idő. Kilenckor lent is voltam a bázison. Sem a német pár, sem Torres a mexicoi nem ébredtek még fel. Külső hőmérséklet 21 fok, gyönyörű napsütés, sehol egy hullám, feszített víztükör. Több sem kellett, már ugrottam is fejest a vízbe. Senki sehol, én pedig úszással kezdem a napomat, pucéran. Van ennél szebb a világon? Kikecmeregtem a vízből és úgy ahogy voltam pucéran, jógáztam 40 percet a móló elején. Üdítő volt. Pucérkodásomat egy újonnan érkező német család szakította meg. Nem volt foglalásuk. Elnézést kértem a lógó ceruzás fogadtatásért, de hát ez egy privát terület ahol ezt megteheti az ember.
Bár néhány feladatot előjegyzett nekem Miro, úgy döntöttem ma nem dolgozom semmit. Leültem és rajzoltam. Megrajzoltam néhány jövőbeli képem tervezetét. Színes halakat, polipot, vitorlás hajót, tengeri csillagot és rákokat rajzoltam. Úgy döntöttem, hogy télen készítek egy tengeri sorozatot, olaj festékkel, vászonra és borsos áron eladom őket tavasszal.
Vajas kenyeret reggeliztem tejeskávéval. Na jó, egy feladatot azért csak megcsinálok ma, gondoltam magamban. Lecsiszoltam és lefestettem egy ablak keretet, szépen és gyorsan. Délben lefeküdtem aludni és csak 2 kor ébredtem.
gitár és hal vacsora
 Ebédre csak csipegettem ezt azt, nem volt kedvem főzőcskézni. Később úsztam még egyet a tengerben, aztán gitároztam. Egyre több klasszikust játszom. Csak úgy jönnek magamból, nem is értem honnét. Egymás után fogom le a furcsábbnál furcsább akkordokat és pompásan hangzik. Ötre vendégeket vártam, egy angol családot két gyermekkel, foglalásuk is volt, de nem jöttek. Hat körül érkezett egy fiatal svájci manus, Simonak hívták, a barátnője várt rá az öbölben. Hvar városban van apartmanjuk, de ügyesen rábeszéltem őket, hogy költözzenek át ide. Ha már mászni jöttek, nincs is ennél jobb hely ahol lakhatnának. Megkapják az egész felső szintet. Néhányan kajakot béreltek és 6 üveg sört adtam el, nagyjából ennyi volt a munkám. Szürkületkor tüzet gyújtottam és megsütöttem a halacskákat amiket tegnap előkészítettem. Christinát, Danielt és Torrest megvendégeltem egy halvacsorára. Nekem sok lett volna ennyi hal. Ők hoztak valamilyen paradicsomos tészták. Velem egykorú fiatalok, bejárták már Tolnát és Baranyát. Beszélgettünk Spanyolországról, Mexicoról, Görög mászó helyekről, Kínáról és Ton Sai-ról is. Két és fél hónapja úton vannak. Sziklamászó körtúrájuk utolsó célpontjaként látogattak meg minket. Gyönyörű befejezésül, eredeti naplementés delfin show-t kaptak. Főztem egy levendula teát aztán útnak eredtem hazafele. Mire hazaérek mindig megfájdul a nyakam, addig nézem a csillagokat. Ma az óriási Herkules is látszott, az egyik kedvencem, a legnagyobb csillagkép amit ismerek. Itthon leszedtem a szárítóról és összehajtogattam  a lepedőket. Lefekvés előtt egy kicsit még beszélgettem komám asszonyommal. Mély álomba zuhantam.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki