Halakra vadászom, szigonnyal.

2010.10.17. Hvar sziget – Sveta Nedjlelja – Slupja Stina (Cliffbase)

gyilkos fegyver
Falusi villámban ébredtem harangszóra, nyolckor. Az utcák kihaltak, mindenki a templomban van. Kilenckor már a bázison kevertem a müzlit, almával, joghurttal és mézzel. Úgy látszik kedvenc pintyem társaságáról lekéstem. Helyette sirály admirálissal osztoztam a falatokon. Mivel vasárnap volt semmilyen kemény munkaeszközt nem vettem a kezembe. Döntöttem, ha kell hát inkább unatkozom. Bár itt erre elég kevés az esély. Mindig találok magamnak valami szórakoztató elfoglaltságot.
Reggeli kávézásom után csatlakoztam Alessandrohoz, aki pecázott. Szegénynek háromszor szakadt be a szerelése, mire fogott egy tenyérnyi nagyságú sügért. Eszembe jutott egy régi álmom, hogy majd egyszer halakra fogok vadászni, saját készítésű szigonnyal. Időm mint a tenger, nekifogtam szigonyt készíteni. Nádat vágtam, két métereset, hüvelykújnyi vastagságút, egyenest. Lehántoltam és az orr részét bevágtam. Szuronynak egy tüske végű bárkanalat találtam. Szúrni jól lehet vele, de könnyen lecsúszhat a hal, ezért gombostűből szerkesztettem rá egy horog szerű, visszahajló bajuszt. A hegyet beleillesztettem a nád vájatba és hajszál vékony dróttal alaposan rögzítettem, majd a drótot szigetelő szalaggal vonta be. Csak, hogy jól is nézzen ki, régi mászókötélből vágtam egy darabot és a horog rész alá ragasztottam. Hőmérséklet változatlanul húsz felett jár, de erős szél fúj, nagyok a hullámok. Ennek ellenére nem bírtam tovább várni. Ki kellett, hogy próbáljam a szigonyomat. Neoprént húztam és bele vettettem magam a vízbe. Halat nem sikerült fogni, iszonyatosan hullámzott a tenger és zavaros is volt. Lényeg a lényeg a szurony tökéletesen teljesítette a teszteket, néhány tengeriuborka kárára. Pontosan lehet vele célozni, könnyű és jól kezelhető a víz alatt. Várom a jó időt, hogy vadászhassak.
igazi autentikus darab
Kora délután olvastam és gitároztam. Sokat beszélgettem Barbarával és Alessandroval. Lénának készítettem egy karkötőt, nagyon örült neki. Elég sokan kijöttek ma mászni a szeles idő ellenére. Még franciák is voltak.
Három óra tájékán megfőztem az ebédet. Lencsefőzelék volt a mai menü. A lencsét már reggel beáztattam, had puhuljon. Szenzációsan sikerült, nagyon örültem neki. Imádok főzni és olyan jó, hogy ezt itt kedvemre tehetem. Folyton kísérletezek, mindig valamit újítok a régi recepteken. Minden vendéget körbekínálok főztömből, szeretem megosztani az ételt másokkal. Később rendeztem a birtokot. Nem erőltettem meg magam, csak kitéptem néhány fűszálat itt, ott, amott, és szelektáltam a hulladékokat. Vacsorára, virslit mustárral és kenyérrel ettem. Egyszerű és nagyszerű.
Szürkület után játékra hívott Léna. Activititiztünk az egész családdal. Elég viccesen nézett ki a dolog. Rengeteget nevettünk. Nekik csak svájci német kártyáik voltak, ezért az ellenséges csapat egyik tagja fordította nekem a szavakat én pedig előadtam angolul. Jól esett a játék.
Eztán hazasiettem, mert sarkamban voltam már a villámok. Amint hazaértem leszakadt az ég alja. Dörgés, villámlás, vihar. A szárítókat ruhástól dobtam be a lakásba.
Majd megfürödtem és a spektrum tv csatornán néztem egy filmet a klinikai halálról. Érdekes és megdöbbentő volt. Sajnos ha villámlik nincsen internet így ma sem tudok beszélni asszonypajtásommal. Na jó, akkor inkább gyorsan lefekszem. Laku Noc (Jó éjt)!

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki