Süss fel nap, fényes nap...

Kedveseim. Csak nektek írok.
Virágzik a rozmaring
Utolsó arcát megmutatva tűnik el a nyár. De ma reggel meghallgatták énekemet az égiek. Így szólt: „Süss fel nap, fényes nap, kertek alatt a ludaink megfagynak.”
Pólóban sétáltam el a marketig. Csak fontos élelmiszereket vásároltam, kenyér, tej, tojás, vaj, hagyma, burgonya, csokoládé, joghurt, banán, alma, paradicsom, paprika. Nagyon élvezem az egyszerű falusias életet. Lesétáltam kedvenc munkahelyemre, készítettem egy mentás-levendulás teát és egy kávét, majd megreggeliztem. Villás reggelim, joghurtból, kecske sajtból, magvas kenyérből, kolbászból és paradicsomból ált. Fenséges indítása a napnak.
Édes drága sunce, sun, solara, solar, napocskám de jó hogy újra kisütöttél. Több sem kellet már vetettem is magam a sós vízbe. Saccra egy kilómétert úszhattam, anyaszült meztelenül. Eztán jógáztam a parton, közel egy órát. Úgy döntöttem ha süt a nap, nem vagyok hajlandó dolgozni. Torna gyakorlataim befejeztével, rögvest mászó cipőt húztam és elhúztam deep water solozni. A recepciós asztalon hagytam egy papírt amin a következő állt: Deep Water Solozni mentem, nemsokára jövök. Semmi kétség, ez a kedvenc mászási stílusom. Nap mint nap közelebb kerülünk egymáshoz a sziklával. Néha egész magasan, néha pedig csak éppen hogy a víz fölött travelzálgatok. Sokat változott a mászási stílusom, úgy érzem ismét mérföldköveket léptek előre. Nem a nehézség számít, inkább a szabadság. Totális szabadság, koncentrált koncentráció. Na jó, utóbbi mondatomat ne tessék túlkombinálni. Egyszerűen csak élvezem a mászást. Közel másfél órásra sikeredett tenger feletti boulderezésem. Után ebédet főztem. Rizst még nem is ettem mióta itt vagyok, így ma rizs volt a menü.
Recept:
Két marék rizst, oliva olajon és apróra vágott hagymán, némi rozmaring kíséretében arany barnára pirítottam. Bocsánat, én így szeretem. Felöntöttem két pohár vízzel és hagytam neki időd, hogy megfőljön. Addig elkészítettem a mártást. Bazsalikomot, fokhagymát és paradicsomot apróra vágtam majd oliva olajon össze rottyantottam őket. Tettem még hozzá, pestot és kukoricát is. Mikor készen lett a rizs összemixeltem a mártással, a végén kevertem hozzá szezámmagot, lenmagot és hántolt szotyolát is. A tetejére gouda-t reszeltem. Mondanom sem kell, egy órát aludtam ebéd után.
Délutáni ébredésem után, éreztem az erőt. Folytattam a tengerparti sóder hordást. Mai termés 4 zsák, azaz 100 kiló apró kavics. Később takarítottam a konyhában, és felsepertem a teraszt. Sőt, egy egész olajos hordónyi gazt is elégettem, az emeleten lakók örömére.
Szúnyog riasztás
Kedves svájci család meghívott vacsorázni. Vissza nem utasítanék egy ilyen ajánlatot. Paradicsom salátát készítettek, fetával, paprikával, ecetesen. Hozzá héjában sült burgonya és nem utolsó sorban csevapcsicsa volt. A csevap falatokat Alessandro sütötte parázson. Körbe kínáltam a csapatot jó kis házi aszú törköllyel. Senkinek nem okoztam csalódást vele. Vacsora után megbontásra került egy mali plavac, a helyi top bor. Zamata mennyei volt.
Bor mellett, beszélgettünk, gitároztunk. Tüzet ugrottunk. Desszertnek grillezett csokis banánt készítettünk, szintén a parázson. Késő éjszakáig beszélgettünk, jó volt a hangulat. Úgy döntöttem már nem vergődök fel falusi rezidenciámba. Bár jó lett volna a babámmal beszélni egy kicsit, olyan régen nem hallottam már felőle.
Jugo fúj délről, gyanítom holnap eső lesz. Várjuk ki a végét. Álomba ringattak a hullámok.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki