Nincsen üres járat

Drága kis testvérkém, a jó Isten éltessen sokáig.

első osztályú vacsora
7-kor keltem. Feltöltöttem az előző esti irományomat, megvásároltam a kisbolt legfrissebb kenyerét aztán lebattyogtam  munkahelyemre. Teljesen átvettem a hely szellemét, érzem a ritmust, élvezem a mentalitás. Fontos, hogy mindig tegyek valamit. Nagyok a távolságok, mindent kétszer át kell gondolni. Mindig van valami a kezembe mert mindig viszek valamit valahova. Nincs üres járat. Sok a teendő a ház körül nincs idő tétlenkedésre. Ha koszos poharat látok azonnal elmosom, ha megtelik a szemetes leviszem és beteszem a hajóba. Ha már ott vagyok a hajónál, felviszek néhány téglát, és így tovább. Muszáj mindig valamit csinálni.
Reggelim gyors és egyszerű volt. Vajas kenyér, szalámi, hagyma, sajt, szőlő. Miró korán reggel elindult városi ügyeket intézni. Én addig felhordtam a partról 40 zsalukövet, 4 zsák cementet, kétszer két négyzetméter vashálót, egy zsák meszet, 10 vödör vízet és 28 vödör kavicsot. Az építő köveket kalapáccsal, egyesével kilukasztgattam. Mire gazdám megérkezett már be volt keverve a malter és a beton. Mester és Margaréta efektus. Precíz előkészületeimnek köszönhetően hamar végeztünk munkánkkal.
Caterina kiabált, kész az ebéd. Beazonosíthatatlan finomságokat főzött ma is. Couscous-t borsóval, salátát hagymával és paradicsommal, paradicsom mártást és még sok más finomságot. Ebéd után kimenőt kaptam, hiszen teljesen befejeztük a wc gödrének zsaluzását, új munkába meg akartunk már belefogni. Miró holnap elhagyja a hidat ezért ma sokat beszélgettünk, hogy nehogy  valamit ne tudjak. Szerintem megnyugodhat a kapitány, jól kezeli a nagyvitorlát a mancsaft. 10 nap szabadság, a paradicsomban. Megbeszéltem a szelekkel és a nappal is, jó idő lesz jövő héten. Poseidon azt ígérte a tengert is melegen hagyja, sokat úszhatok majd. Kaptam halat, amit holnap elkészíthetek majd. Kipucoltam őket, így jobban eláll a hűtőben. Délután már csak lazítottam. Elég sokat gitároztam, azt hiszem megint átestem egy holt ponton. Neki estem az égszer készítésnek is, csináltam két karkötőt mászó kötélből. Napoztam egy kicsit meztelenül, míg a bora hideg előszele meg nem csipkedte pucér fenekemet.
egy tál vegyes finomságok
Naplementekor, kevés oliva olajon megmelegítettem az előző napról marad halamat. Kenyérrel és túrós süteménnyel és tokaji aszúval fogyasztottam ezt az ízletes tengeri jószágot. Egészen fekete volt már az ég alja mikor visszasétáltam a faluba. Miró nagyon izgatott, folyton azt hiszi valamit elfelejtett elmondani nekem. Kicsit mániákus, de rendes fazon. A fiatal cseh pár is elutazott ma. Felmentem kitakarítottam az apartmant. Tiszta ágyneműt húztam, a koszosat pedig bevágtam a mosógépbe. Gázpalackot kell vennem, kifogyott. Összehajtogattam, levendula öblítő illatú ruháimat amit ma egész nap a tengeri szél szárítgatott csak nekem Beszéltem telefonon anyukámmal, az nagyon jó volt. Később ittunk egy ”pertut”, megbízhatónak nyilvánítottak, megkaptam a főnöki rangot még a tulajdonos házon kívül lesz. Lefekvés előtt, maszolás szotyit nassoltam. Lefekvés után, valószínűleg álmodtam is.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki