Macok, tócsni, lapcsánka


csodabogár

A bázison ébredtem. Előző este sokáig kint kellett, hogy maradjak, nem volt már kedvem késő este felcsatangolni a faluba. Arra ébredtem, hogy valaki kinyitja miró szobájának ajtaját. A zár kattanására azonnal kiugrottam az ágyból. Miró volt az, itt felejtett valamit. Rohant is tovább.
Tojás rántottát reggeliztem, hagymásan, kolbászosan, paprikásan. Hozzá, kakaós tejes kávét ittam. Úgy látszik beköszöntött a tél. Két napja nem akarja kidugni orcáját a nap. Nincs hideg, 20 fokot mutat a hőmérő, de nagyon nyirkos a levegő. Reggeli után távolba néző tanfolyamot tartottam, magamnak. Távcsővel figyeltem a vízi forgalmat. Láttam egy óriási konténerszállító hajót, rengeteg kis vitorlást és egy igazi 3 árbócú klasszikust is. Egyik legkedvesebb elfoglaltságom közé tartozik a vitorlások távcsővel való nézegetése. Másik az állatokkal való beszélgetés. Lehet, hogy Simonék bolondnak néznek, de az is lehet igazuk van. Egy fenyő pinttyel próbáltam kommunikálni, kisebb sikerrel. Ő énekelt én fütyültem neki. Úgy látszik tetszett neki a fütty, mert közelebb repült hozzám. Kedvenc sirályom, szokott helyén figyeli a tengert. Néha engem is figyel, érdekli, hogy mit csinálok. A csend és a békesség ilyen felhősebb napokon szinte kézzel fogható.
fahéjas alma karikák
Folytattam a kavics hordást. Már 16 zsák tele van, na meg még egy. Majdnem minden munkát elvégeztem amit rám bízott Miró még távol van. Holnap a kavics hordást is befejezem és három napig nem fogok dolgozni. Mire befejeztem a cudar munkát, kettőt mutatott az óra. Kedvet kaptam a kísérletezéshez. Ebédre valami különlegesek akartam főzni. Sikerült. Lapcsánkát csináltam, vagy más néven macokot vagyis tócsnit. De egy kicsit különlegesebben. Lereszeltem a burgonyát, összekevertem lisztel, sóval, cukorral, borssal, bazsalikommal, rozmaringgal és gyömbérrel. Olajban kisütöttem. Majd alma karikákat grilleztem fahéjasan amit rátettem az édes tócsnik tetejére. Extraként, szezámos, szotyoládés karamell mázzal öntöttel le az egészet. Sütés után 4 perc múlva nem volt belőle egy falat sem. Ebéd után lefeküdtem aludni egy kicsit, mert megérdemeltem. Késő délután megérkeztek vendégeink akiket már váram. Megőrülök, Ők is svájciak. Úgy tűnik Svájcban októberben vannak a szabadságolások. Az elmúlt egy hétben mindenki svájci volt. Egymás között is viccelődnek, hogy úgy érzik magukat mintha belföldön mentek volna el nyaralni.  Új vendégeink, Alessandro 34 éves, párja Barbara 33, nagyobbik lányuk Hanna 15, kisebbik lányuk Lina 7. Pontos adatokat csak az útlevelek regisztrálása miatt tudom. Úgy látszik fiatalon kezdték az életet. Naplemente előtt szerveztem egy közös csobbanást a tengerbe. Fenséges volt a víz, bánom, hogy nem úsztam többet ma. Miután lement a nap, kiürítettem a kukákat és kimostam őket, elmosogattam és felsepertem. Elköszöntem vendégeinktől és felcaplattam szállásomra.
lapcsánka speciálité
A faluban vacsoráztam. Délután mikor beszéltem telefonon Miróval, említette, hogy főzött gulyást, bent van a hűtőben csak meg kell melegíteni. Megörültem, végre valami hazai. Aha, persze, gondoltam én,  köze sem volt a magyar gulyáshoz. Főleg mert halból lett készítve. Persze nem panaszkodom, fenséges lakoma volt. Leszedtem a szárítóról a ruhákat és azon nagyomban lefeküdtem aludni. Csókolom Ági néni.



Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki