Muréna és kígyóhal


sziklakerti kedvencem

Partot csapkodó hullámok dalára ébredtem hétkor. Déli szél esőt hozott reggelre, ahogyan azt megjósoltam tegnap este. Hőmérséklet 19 fok.
Kávét főztem és levendulás-mentás teát. Joghurtot, banánt, barack lekvárt, mézet, oliv olajat és magvakat kevertem müzlivel, reggelinek. Egy pár szelet vajas kenyeret is bevágtam. Fenyőpinty barátom ma is meglátogatott, szokásos helyén, a rozmaring bokor tetején csiripelt.
Simon és Karin elbúcsúztak, mennek haza, várj rájuk a munka. Már csak Allessandroék maradtak. Nagyon kedves família. Az egész család a jelenben él, boldogan, kiegyensúlyozottan. Nincs sok pénzük, mindent bérelnek, pedig svájciak. Nagyon szeretnek utazni. Barbarával a családanyával a jógáról és a meditációról beszélgettünk hosszasan. Hanna tizennégy éves lányuk észveszejtően szép, csöndes és sokat olvas. Kisebbik lányuk Lena imádnivaló kis lurkó, egész nap jön megy, kérdezősködik és mindig feltalálja magát, igazi természetbúvár. Szeretek érdekes emberekkel beszélgetni.
a másik kedvenc
Kitakarítottam a felső szintet. Felsepertem és felmostam a szobákban, tiszta ágyneműket húztam. Még mindig el van dugulva a lefolyó. Nem tudom mi tévő legyek. Mindent próbáltam már. Szétszereltem a csöveket és ledugtam egy 5 méter hosszú kampós végű drótot, csőgörény gyanánt. Nem vált be. Forró vízzel, szódabikarbónával, sütőporral, ecettel és Mr. Muscle-val is próbálkoztam. Nem jártam sikerrel. Holnap szétszerelem az egész lefolyó rendszert.
Az emeleti takarítás befejeztével, gitároztam egy kicsit, majd könyvet olvastam. Megbolondulok Jimmy Cornel vitorlás kalandjainak olvasása közben, teljesen beleélem maga. Mintha én is ott lennék a hajón, mancsaftként a viharban.
Délben ledőltem egy órácskára. Délután folytattam a kavics hordás illetve felmostam a földszinti konyhában. Ismét olvastam egy kicsit. Olvasás után kiültem egy távoli szikla tetejére ahol senki sem tud megzavarni, fél órát meditáltam. Körülbelül nyolc méterre a víz fölött van egy keskeny, tán 1 méter hosszú fél méter széles sziklapárkány. Általában itt szoktam elmélkedni, vagy egyáltalán nem gondolkodni. Mind kettőt szeretem. Légzés technikákat és energia zárakat gyakorlok, kisebb nagyobb sikerrel. Fókusz pontom a szemközti aprócska szigeten álló világító torony. 
virágzik a bazsalikom
Láss csodát, négykor hírtelen megfordult a szélirány, ötkor már mosolygott ránk nyugatról lemenő félben a nap. Ha a nap süt, Andris ugrik is a tengerbe. Közel egy órát búvárkodtam. Láttam murénát, polipot, egészen apró különleges rákokat, ráját, kígyó halat, kőhalat, tengericsillagot és rengeteg apó színes halat. Ó te drága tenger, micsoda csoda vagy te.
Akkor jöttem ki a vízből mikor a horizonton aranysárga színben pompázott a napkorong. Végignéztem a naplementét, s után vacsoráztam. Vajas-magvas kenyeret romanóval és parmezánnal, friss paradicsommal, csemege kukoricával. Jó éjt kívántam vendégeinknek és hátamon a két napi szeméttel haza sétáltam. Kiürült a gázpalack, zárás előtt gyorsan kicseréltettem. Elindítottam egy mosást. Beszélgettem szüleimmel interneten, valamint megnéztem leveleimet, s aztán a paprika Tv aktuális adására el is szundítottam.




Comments

Unknown said…
A tájleírásoknál csak a receptjeid jobbak, folyik a nyálam miközben olvasom :D
keep writing
bye
Cs
pompás said…
dettó de írjá öcsém minden reggel várom mint a megváltót
Pompás
Németh András said…
Imádlak titeket, csak nektek írok. :)

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki