Stoppolás és vendégfogadás egyszerre.



2010.10.27. (srijeda) cliffbase

Patrick in action

Hosszú és fárasztó napom volt. 8-kor keltem és azonnal lerohantam a bázisra, mert 2 újabb cseh mászó érkezett, Pinki és Igor. Mindketten 63-as születésűek és harminc éve nyomják a mászást és a piálást is egyaránt. Pinki elhozta kutyáját is Fidot aki eszméletlenül jó fej. Ők is a sufniban alszanak, nincs máshol hely, még mindígmteltház van a bázison. Október 27-e van, tombol a bora-bora, esik az eső és mégis televagyunk. Míg én a regisztrációt csináltam Fanni a faluban bevásárolt és elkészítette a reggelit. Zsák szeméttel tértem vissza. Megreggeliztünk. Ribizli dzsemes kenyeret és téliszalámisat majszoltunk vegyesen. Hozzá a szokásos kakaós kávét ittuk. Majd közösen lementünk a bázisra. Ugye én másodjára. Beszélgettünk a vendégekkel és horgásztunk. A horog ismét üres marad. A lényeg úgy is csak az volt, hogy élvezzük az együttlétet az utolsó percekig. Fanni babám már összepakol, megy haza délután. Koradélután kisütött a nap, kedveskémnek búcsúzóul. Megfordult a szélirány, ha így marad holnapra verőfényes napsütésünk lesz. Elég csak egy szippantás a levegőből és megmondom, hogy milyen időjárás holnap. Két lábon járó időjárás jelentő vagyok. Totálisan megismerkedtem az időjárást befolyásoló tényezőkkel. Érzem a légnyomást, látom a felhőket, látom az tengeráramlatok változását és tudom, hogy melyik szél mit hoz magával. Jó dolog figyelni a természetet, mindenkinek javaslom. Természet, tanítómester. Azt is észrevettem, hogy a körülöttem élő állatoknak is vannak szokásai. Egy-egy madár például mindig ugyanakkor szál le ugyanazon a helyen. Érdekes. Majd még figyelem őket. Kettőkor visszaindultunk a faluba, hogy legyen még idő stoppoli. Felszedtük Fanni cuccát és kimentünk a falu ’’legforgalmasabb” kereszteződéséhez. Másfél órát stoppotunk sikertelenül. Főleg azért mert senki nem Jesaba ment, sem nem Stari Gradba. Sokan megálltak, de mind csak a szomszéd faluig mentek. Végül kriminálisan drágán taxit fogadtunk. Könnyes búcsút vettünk egymástól, rossz volt elválni már megint. De hát én választottam a magányt, viseljem dacosan.
Minden virág tökéletes.
Később egy Szlovén család érkezett, négy pici gyerekkel. Őket az egyik helyi apartmanba tettem, majd megmutattam nekik a bázist. Ahová ma már harmadszor sétáltam le. Sebaj. Izmosak lesznek a combjaim. Addig rohangáltam ma, hogy elfelejtettem ebédelni. Vacsorára nagy adag bundás kenyeret készítettem. Sajttal, csípős paprikával, piros arannyal és fokhagymával ettem. Fenséges volt mellé egy üveg sör. Közben végignéztem a csodálatos naplementét. Ha sokáig nézem a lebukó nap keltetette élénk színeket, mindig úgy érzem, hogy transzba esek. Furcsa érzés, nézek ki a fejemből, megszűnnek a gondolataim és olyan mintha magába szippantatna a napkorong. Na mindegy. Szürkületkor hátamon egy üres gázpalackkal tértem vissz kandallós szobámba. Apropó, holnap be kell, hogy üzemeljem a kandallót. Ki akarom próbálni. Lassan beköszöntenek a hidegebb éjszakák. Késő éjszakáig interneteztem. Leveleket írogattam és szörföztem a website-ok között. Kreatív munkaként még egy interaktív excel táblázatot is készítettem a napi bevételek és kiadások vezetésére. Na jól van, most már megyek aludni. Sleep well.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki