Szent vasárnap, hal és bor

Orade, első osztályú hal
Azt hiszem meggyógyultam. Álmomban agyonvertem bottal a bacilusokat. Könnyen lehet hogy a tripla adag c vitamin segített. Szent-Györgyi Albert napi 8000 mg c vitamint jutatott szervezetébe, meglehet kissé elfogultan. Minden bizonnyal egy tripla dózis inkább használ mind sem ártana.
7:30-kor keltem, mint kiderült ma alhattam volna tovább is, hiszen vasárnap van. Jó-jó persze, vasárnap, na és akkor mi van? A történetet ismerem, hogy Isten a hetedik napon megpihent és gyönyörködött teremtményeiben. Étnökként egy vasárnapi ebéd kész bolondok háza volt.  Sveta Nedjelja, a kis falucska ahol lakom, nyelvünkre fordítva, Szent Vasárnapot jelent. Ezt már korábban is tudtam, fel voltam rá készülve, hogy valami különlegesnek történnie kell ma. Így is lett. 7:30-tól 8:30-ig rövid szünetekkel, vadul húzták a templom harangját. Gondoltam, hogy valami templomi szertartás lesz a dologban, de arra cseppet sem számítottam, hogy Miró kirittyentve, az utolsó harangszóra elindult a templomba. Nem mentem be, de kíváncsiságból elsétáltam a templom előtt. Ott volt minden falubéli. Vasárnap még egy fokkal hangosabb a csend, legalábbis a templomon kívül, ezt megállapítottam. Semmi nincs nyitva és senki nem csinál semmit. Ilyen egyszerű. Így hát a mai, nekem is pihenőnap volt.
9-kor komótosan lesétáltam a bázisra. Reggelinek a tegnapi maradék sajtokat, magvas kenyeret, kolbász, szalámit, juhtúrót és hagymát fogyasztottam. Majd egy kávé mellett megismerkedtem új vendégünkkel, Jürgennel aki Ausztriából jött, mérnök, és kereken 40 éves. Elmondása szerint hazájában érezhető Európa szerte legjobban ez a szünetmentes, felgyorsult, túlpörgetett gazdasági morál. Kiszállt a mókuskerékből, felkerekedett és egy év alatt körbe utazta a földet. Jelenleg munka nélküli és azért jött ide, hogy mielőtt újra fejest ugrana az árba, megpihenjen egy kicsit. Ő is járt Ton Sai parton, Thaiföldön, jó volt vele beszélgetni Ázsiai élményeinkről. Nem bírtam tovább tétlenül, kitakarítottam a konyhát, még ha dolgozni nem is lett volna ma szabad.
Jobbra Cirmos, Balra Mirci, Ők a vadmacskáim
Időközben Miró is megérkezett, egy szatyornyi friss hallal a kezében. Öreg halász barátjától kapta. Hurrá, halat eszünk, gondoltam magamban. Azonnal nekiláttunk a halpucolásnak. Furcsán hangozhat, de nagyon szeretek halat pucolni. Négyféle halat hozott. Az egyiknek meg tudtam jegyezni a nevét, Orade. A konyhakész halakba rozmaringot és mentát töltöttünk. Tüzet gyújtottunk és azonnal megkezdtük a grillezést. Köretnek szezámmagos burgonyát főztünk. Ebéd vendégeink, Sebastian és Andrej voltak akiknél előző este voltunk BBQ partin, később Jürgen is csatlakozott. Óriási ebéd volt, nagyon finomra sikeredett. Eztán egész délután deep water soloztam, kihasználva a jó időt. Másfél órán keresztül csüngtem a falon, legalább 150 métert travelzáltam, közben pedig cikk-cakkban fel-alá mászkáltam a sziklán. Iszonyatosan élveztem, hogy enyém az egész fal, csönd van, még a víz sem mozdult.  Mióta itt vagyok talán ma volt a legmelegebb. Irtózatosan égetett a nap és a víz is meleg volt. Mászás után még egy kicsit búvárkodtam a tengerben.
Vacsorára még egy felvonás jutott a halból, két újabb vendég társaságában, akik motorcsónakkal érkeztek, csakúgy mint Sebastian és Andrej ebédkor. Vacsora után hajóval kivittek minket a kikötőbe. Komótosan haza battyogtam és felfedeztem egy lényeges rövidítést is. Interneteztem egy kicsit, s nyugovóra tértem.

Comments

András said…
Papac vigyázz a DWS-el!
"Damian Cook one of the leading lights of Dorset DWS was drowned at Porto Christo, Majorca in April 2004."
Németh András said…
Papacka, vigyázok. Ne izgulj. :)

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki