Telihold, éjszaka is világosság

2010.10.22. (petak) Hvar island, Cliff base climbing paradise

Rock and Roll, csók mindenkinek

Kőépítésű lakosztályomban ébredtem. Szélcsend, feszített víztükör, ragyogó napsütés, 22 fok. Mi kellhet még? Kedvem támadt, hogy forró vízben fürödjek reggel. Megtettem. Rutin bevásárlásom után lecaplattam a szikla bázisra. Már felébredtek az amerikaiak. Fanatikusok. Korán keltek, hogy még a déli forróság előtt tudják súlytani a nehezebb utakat. Sokat megtudtam ma róluk. Dawn 35 éves, Coloradoban lakik és hegyi vezető. Black Diamond szponzorált jégmászó. Patrick 33, Ő is hegyi vezető, együtt dolgoznak Downnal. Jeremiah 37, családapa és a Black Diamond cég egyik fő fotósa. (www.jeremiahwattphotography.com) Velük töltöttem napom nagy részét. Vajas-magvas, kecskesajtos, majonézes, kávés, teás reggelim után rögtön csatlakoztam hozzájuk. Fenti kertben büntettünk egy-két nehezebb utat. Jeremia megkérdezett, ha nincs ellenemre csinálna rólam egy fotósorozatot. Természetesen igent mondtam. Felöltöztetett tetőtől talpig Black Diamond cuccokba. Olyan beülőben kellett másznom amit még nem dobtak piacra. Beszarás, úgy érzem mint ha valami szponzorált gyíkarc lennék. Elképesztő minőségű képeket készített rólam. Ígérte, hogy elküldi majd, akkor mindenkinek megmutatom. Nagyon jól fotózik. Climbing magazinba is bekerült már jó néhány képe. Másztunk a tornyon is két könnyebb utat. Eztán végig sepertem a birtokot, majd beszélgettem a két másik Amerikai csajszival. Napról napra feketébbek az olajbogyó szemek, szerintem egy hét és szedhetjük őket. Amik lepotyogtak, összeszedtem egy tálba. Egész délelőtt rossz volt a közérzetem, nem éreztem valami jól magam. Gyomorrontás vagy mifene, lehet a tegnap esti lejárt szavatosságú praliné krémes étcsokoládétól. Sajnálom, nem tudtam neki ellenállni. Gondoltam egy kis horgászás majd helyre tesz. Két órán keresztül próbálkoztam ismét sikertelenül. Villantóm elakad valahol a tengerfenéken, a másik boton pedig gordiuszi csomó keletkezett. Feladtam. Iszonytató türelem játék a horgászat. Élvezem, de még nem vagyok túl rutinos. Az elakad horog kiszabadítására indultam. Viccesen néztem ki, pucéran, békatalppal és búvárszemüveggel. Hiába így szeretek úszni. Mentő akcióm sikeres volt, sőt találtam egy másik beszakadt szerelést is. Jó lesz majd később. Úsztam még egy kicsit, utána pucéran napoztam. Elaludtam, a parton ébredtem anyaszült meztelenül, saját horkolásomra. Egy pillanatra meglepődtem, megszeppentem. De szerencsémre nem voltak kukkolók.
Imádkozó sáska
Vacsorára tonhalas tésztát főztem.
Spagetti al tonno, utazóknak. Tésztát feltettem főni olajos sós vízbe egy rozmaring ág kíséretében. Közben fokhagymát, lilahagymát, bazsalikomot apróra vágtam majd a tonhal törzsekkel együtt lassú tűzön az egészet összerottyantottam. A halas mártást végül ráöntöttem a ressre főtt tésztára, sajtot reszeltem rá, sóztam borsoztam. Olaszosan, ettem hozzá friss zöldsalátát olajjal, ecettel. Óhhh, mamma mia, perfecto volt.
érett olaj bogyók
Csöndben végignéztem a naplementét, ma különösen csodálatos volt. Vis sziget hegyei mögé bukik le mindig. Szivárvány színes égbolt a sziget sötét sziluettje felett. Nem is beszélve a hold keltéről. Teli hold van. Vonyíthatnak a vérfarkasok. Ilyennek még sosem láttam korábban. Szó szerint nappali világosság van éjjel. Nem kell használni a fejlámpát. Olyan mint ha pirkadna. Nem félhomály, hanem fény van, világosság. Fehéren csillog a víz tükör. Csend van, meg sem mozdult ma a tenger. Szélapó is szabadságot vett ki, nem fújt ma egy szemet sem. Minden nyugodt, én is az vagyok. Tüzet gyújtottam a partra vetett csónak maradék darabjaiból és gitároztam. Később gitár duettet adtunk elő Patrickval a többiek örömére, egy pohár bor mellett. Jeremiah megint fotózott. Sokat beszélgettünk a mászásról. Érdekes amerikai mászós történeteket meséltek nekem, én pedig európaiakat nekik. Mámorosan nyugovóra tértünk. Jön a babám. Már Zagrábban várja a csatlakozást. Jó éjszakát.  

Comments

Unknown said…
Szeva !

Vágod a mászós képet amit felraktam neked arckönyvre pár hónapja? hát Jeremiah is ott járt úgy néz ki csak a megvilágítás más!
http://www.jeremiahwattphotography.com/#a=0&at=0&mi=2&pt=1&pi=10000&s=2&p=1

:DDD

godd luck have fun

Cs
Németh András said…
Baszki, tényleg. Visszanéztem a képet és tényleg. De király. :)

take care, have fun
Németh András said…
A fejlemény az, hogy azt is Jeremiah fotózta. Na ez a nem semmi! Kicsi a világ Csabesz. :)

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki