Halász leszek, vagy vadakat terelő juhász

bazsalikom, zsálya és menta
Nehezen ébredtem. Fél óráig tartott kikászálódni az ágyból, 8-kor már az arcomat mostam. Belenéztem a tükörbe, már majdnem úgy festek mint a helyi halászok. Még egy kicsit növeszteni kell a szakállamat, igaz ráncot úgysem tudok olyan egyszerűen csinálni. Úgy döntöttem felvállalom a tengeri medve szerepét, nem borotválkozom jó darabig. Itt úgy is ez a divat.
Megejtettem rutinná vált reggeli bevásárlásomat aztán le jogingoltam a partra. Miró és a barátnője Caterina itt aludtak éjszaka, meglepetésképpen vittem nekik is friss pékárút reggelire. Caterina Szlovén származású, de itt él Horvátországban valahol. 33 éves, aktívan mászik és vegetáriánus. Nagyon kedves nő, összeillenek Miróval, kiegészítik egymást. Reggelinket Caterina készítette, igazi terülj-terülj asztalkát varázsolt. Volt rajta, kecske sajt, snidling, kapribogyó, oliva, vaj, méz, valamiféle egyiptomi szezámmagos kence, felvágottak, mate tea, kávé és szója tej.  Na igen, még pirított mandulát is csinált a kisasszony. Kezet csókoltunk a pompás reggeliért.
csökken a szintkülömbség
Kis pihenés után megmarkoltuk az ásónyeleket. Még a háziasszony kitakarította a felső szintet, addig a férfiak nekiveselkedtek a földmozgatásnak. Ásó, kapa, csákány, lapát, nemsokára kész a lakás. Hiába próbálkozom ezzel a jambikus hexameter dologgal, nem megy, inkább hagyjuk. Marad ez a 22. századi szabad stílus.
Itt nem olyan egyszerű az építkezés. Rengeteg ölnyi nagyságú kő bújik meg a föld alatt. Hiába, egy sziklamászó helyen sok a szikla, ez van. Elkezd ásni az ember és egyszer csak megakad az ásó. Ilyenkor jön a csákány, ha az is megakadna, következik az acél feszítő erőkar. Ha netán utóbb említett eszközünk is csődöt mondana, nincs mese, robbantunk. Közel két órán keresztül felválta csákányoltunk és lapátoltunk. Legalább 4 köbméter földet megmozgattunk. Rövid szünetekben, pirított mandulát csemegéztünk és néztük a sirályokat ahogy a fölfelé áramló meleg levegőt kihasználva, szárnycsapások nélkül vidáman repdesnek. Kezdi megadni magát a terep, lassan jöhetnek a téglák is. Kimértük, és kijelöltük a helyét az épületnek. Maradt két és fél méter felesleges terület, azt monda Miró itt lesz az én szobám. Több se kellett, kétszeres sebességgel folytattam a lapátolást.

konyha kívülről

Délben elhajítottuk szerszámainkat és megfőztük az ebédet. Miró halakat grillezett, Caterina salátát és krumplipürét készített, még én életem első borsófőzelékével bíbelődtem. Mondanom sem kell, jót ettünk ma is. Sikert aratott a borsófőzelékem, aminek felettébb örültem. Később bort ittunk és szőlőt ettünk.
Kisütött a nap, nyomás fürdeni. Gazda és asszonya pucérkodtak, én inkább kipróbáltam vadonatúj neoprén búvárruhámat. Szuper jó, nagyon meleg, még télen is menni fog az úszás. Kezdtem hitetlenkedni a halászok állításának miszerint ma esni fog az eső, hisz ragyogóan sütött a nap. De sajnos igazuk lett, mindig tudják az igazságot, mint ahogy azt mondtam. Hirtelen változott meg az időjárás. Elkezdett zuhogni az eső és a szél is erősen fújt. Több se kellett Mirónak már szedte is elő surf készletét.
...belülről
Délután elszundítottam. Álomba ringatott az eső ahogy a vaskos cseppjei doboltak a tetőn, s még a szél is fütyült hozzá. Csaknem három órát aludtam. Az eső elzavarta a mászókat, elhagytuk mi is a paradicsomot. Később két autónyi osztrák mászónak intéztünk szállást. Lekísértem őket Zelko-hoz akinek közvetlenül a part mellett van egy hatalmas apartman háza. Aztán ittunk egy sört a helyi krimóban és irány haza. Én készítettem a vacsorát. Tojásos lecsó volt a menü. Drága szüleim finom házi lecsójából készítettem. Megnyaltuk mind a tíz ujjunka. Vacsora után teáztunk és beszélgettünk a verandán. Elfáradtam lefeküdtem aludni.

Borsófőzelék

Hozzávalók (2-3 személynek):

fél kiló borsó, 3 evőkanál liszt, zsiradék vagy olaj tetszés szerint, 4-5 gerezd fokhagyma, bazsalikom, fél evőkanál piros paprika, hétfűszersó, víz


A borsót nagyon kevés vízzel feltettem főni. Egy másik edényben elkészítettem a rántást. Oliva olajon és vajon megpirítottam a finomra vágott fokhagymát és a lisztet. A lángról levéve hozzá kevertem piros paprikát és fűszersót. Akadt egy kis lejárat előtti tejföl, belekeverem a rántásba. Miután a borsó felforrósodott, hozzá kevertem a rántás és még egy kis víz kíséretében csomó mentesre kevertem lassú tűzön az egészet. Tetejére apróra vágott bazsalikomot szórtam. Slussz-passz  

Comments

Fidi said…
ÁÁÁ tök király nézni ezeket a képeket... pl abból a mentából énis raktam a teámba :D

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki