Süta a nap, kék az ég, az élt szép

készen van a pöcegödör

ki is van betonozva

Október 7. Isten áldja meg Bernát és Pjulinka barátomat. Nem mintha várnám a hideget, de nap mint nap rácsodálkozom, hogy milyen jó idő van itt, Sveta Nedjeljában. 7-kor keltem, 8-ra a bázison voltam. A hőmérő 24 fokot mutat. Miró Jelsa-ba ment, a szomszédos településre hivatalos ügyeket intézni. Egyedül végzem a cliffbase-ben a dolgokat. Már képes vagyok teljes egészében minden feladatot ellátni. Megtanultam mindent amit kellet. Beléptetem a vendégeket, ismertetem velük a szabályokat, számlát írok, sörrel és borral kínálom őket. Gyors vegyes tálas reggeli után elkezdtem tovább mélyíteni a pöcegödröt. 11-kor Miró is megérkezett, együtt folytattuk a munkát. Kihasználva a jó időt, egész nap dolgoztunk. Jó, hogy van egy háziasszonyunk, aki minden nap finom ebédet főz nekünl. Mai menü bulgur volt, tejszínes gombamártással, fodros saláta szotyival, ecetesen. A tegnapi maradék répás farfalle-t is benyomtuk. Kis pihenés után újra fejest ugrottunk a gödörbe. Egészen 5-ig folytattuk a munkát. Két méter széles, másfél méter hosszú, másfél méter mély gödröt ástunk, aminek ma ki is betonoztuk az alapját. Egy 50 literes szőlő taposóban kevertük manuálisan a betont. Sóder híján a tengerparti kagylós kavicsot használjuk alapanyagként. Jól néz ki ahogy az apró spirális csigavázak kidomborodnak a betonból. Caterina végtelenül kedves, palacsintával fogadott minket munkánk befejeztével. Volt bountys, eper lekváros, étcsokoládé krémes és joghurtos. Degeszre palacsintalankoduk magunkat. Később úsztam egy nagyot, s ma a szokotthoz képes korábban hazajöttem. Szomszédom, Dominic és felesége kint ültek a teraszon és boroztak. Eddig csak köszöntünk egymásnak, ma meginvitáltak asztalukhoz, hogy igyak velük egy pohár bort. Dominic 58 éves, 5 gyermeke és 9 unokája van, akikre nagyon büszke. Fia éttermet vezet a szomszédos településen Vrboska-ban. Kicsi a világ, mint kiderült járt már Százhalombattán is, hajdanán vegyészként volt a Mol Rt.-nél dolga. Van egy házuk Split-ben is, de itt jobban szeretnek lenni mert csend és nyugalom van. Meglepően jól beszélnek angolul. Pálinkával kínáltam őket viszonzásul. Érkezik a bora. Hirtelen lehűlt a levegő és erősödött a szél. Két jellemző széljárást különböztethetünk meg Horvátországba. A bora mindig északról fúj és eltolja a csúnya esőfelhőket, még a másik a Jugo délről jön és rengeteg felhőt vonz maga után. Egyik legkedvesebb szórakozásom a természet megfigyelése. Kezdem érteni, hogyan forog a föld és miért van a hold miatt apály és dagály. Csukódik le a szemem.

Comments

Anonymous said…
Gratulálok az írásodhoz, szinte látom magam elött:)))
Huggi said…
Nagyon köszönöm Andris City!
Nagyon tetszik a blogod,csak így tovább!
Halat akarok enni:)))
Pjulesz

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki