Kőműves és kertész


Felrobban gránát alma

Nézzük csak. Falusi villámban ébredtem. Kiléptem az ajtón, duettben nyávogtak a macskák. Elkapattam őket, megszokták a reggelit. Még a végén elszaporodnak az egerek, úgy döntöttem ma böjtölnek. Nem vagyok állatkínzó, én is szoktam úgynevezett lé napokat tartani.
Kiteregettem és felsöpörtem a konyhában. Megnéztem a leveleimet, illetve, hogy jött e újabb foglalás. Vásároltam néhány alapanyagot, elfogyott a muníció a bázison. Vendégeinknek vittem friss kenyeret és zöldségeket. Meteorológiai előrejelzők hazudtak, jó időt jósoltak, de szegény napocska ma nem tudott kibújni a vastag felhő takarók alól.
Joghurtot, csokoládét, gyümölcsöket és sajtokat reggeliztem, tejeskávét is ittam.
Rutin feladataim elvégzése után folytattam a játszótér falainak építését. Nagyon szórakoztató munka volt. Dinnye és ököl nagyságú köveket gyűjtöttem egy kupacba. Előkészítettem a munkaeszközöket, talicska, vödör, spakli, fándli és az alapanyagokat, sóder, víz, cement és nekifogtam a kirakós játéknak. Puzzle szerűen rakosgattam egymásra a köveket, forgattam őket, minden darab követ mesteri módon akartam illeszteni. Egy lapát laza beton, egy kő darab. Középkori kőművesnek éreztem magam, jó volt.
Stefan és Lass elmentek, Simon és Karin vasárnapig maradnak, csak ők és két középkorú svájci  bige mászott ma. Nem volt igazán forgalmas napom. Joghurtot és banánt ebédeltem. Nem kívántam semmi mást. Ebéd után, összegereblyéztem a legalább húsz méter magas fenyőfáról lehullott tőleveleket, tobozokat valamint összegyűjtöttem a gyermekek által szétboncolt és szétdobált nád szállakat. Mindezt a lenti kertben. Kőműves után kertész. Zen keretet csináltam, gereblyével párhuzamos barázdákat húztam az apró murvába. Baromi jól néz ki a nagy fenyőfa alatt. Mindeközben arról álmodoztam, hogy fogok szervezni ide egy tábort. Amolyan egészség és sport tábort. Már összeállt a fejembe, de még nem árulom el, hogy fog kinézni. Miután készen voltam a kerttel, felmostam a konyhában, kitakarítottam a hűtőt és dugulás elhárítottam az emeleti konyhában. Letöröltem a kinti asztalokat és lecseréltem az ágyneműt. Holnap egy család érkezik. Fontos a tiszta fogadtatás.

Egy picike sügérke

Simonék meghívtak vacsorázni asztalukhoz. Első fogásként, paradicsom salátát ettünk, fetával, hagymával, borssal. Főfogásként, pestos tészták vastagon nyakon öntve oliva olajjal.
Eztán tüzet gyújtottunk, gitároztunk és beszélgettünk. Még egy üveg helyi Zlatan Plavac is megbontásra került. El is fogyott, mindenkinek jutott két pohárkával. Miró hazajött, telefonált, ha van kedvem menjek fel a faluba mert főzött valami finomat. Kedvesen visszautasítottam vacsora ajánlatát, de már elkeltem egy vendégségben. Mikor már mindenki nyugovóra tért, folytattam a gitározás. Pattogó parázs és bugyborgó tenger adta a ritmust, a denevérek szólóztak, basszus gitáron játszottak a kabócák, próbáltak követni őket laza bossa akordokkal. Még egyszer végig sétáltam a bírtokon, hogy minden rendben van e, s aztán nyugovóra tértem az alsó szobában. Rock and Roll.


Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki