Holdfény árnyékában

2010.10.19. (utorak / kedd) 

Nap és Holdja együtt
Ennél közelebb nem is lehetnék a természethez. Had áradozzak egy kicsit. A tenger három lépésre van, a szikla kettő. Ha halat akarok enni, lemerülök, kiválasztom áldozatomat, s lándzsámmal levadászom. Mindig tiszteletben tartom a körülöttem élő természetet. Sosem vadászom kis halra, vagy olyanokra amiknél rokoni kapcsolatot vélek felfedezni. Máskép tekintek már az ételre, s az életre is. Nem csak egy darab hús amit a vágóhídon tömeg mészárolnak. Vadászni indulok egy olyan közegbe ahol tudom nem én vagyok az úr, még csak előnyöm sincs az uszonyosokkal szemben. Sikeres vadászat után, mindig hálát adok Jahvenak, az anyatermészetnek,  a mindennapi fizikai és szellemi táplálékért egyaránt. A hála és az imádság fontos része életemnek. Javaslom mindenkinek, hogy ha valamit elért amit szeretett volna, adjon hálát érte. Csak annyit veszek el a természettől amennyire tényleg szükségem van. Kezdem kapizsgálni az univerzum egészének értelmét. Ebben segítségemre van, a Hold, a Nap, a csillagok, a szél, az eső, a felhők, a hullámok, az apály, a dagály, a vadászat és halászat,  még sorolhatnám.
Mellesleg ma hétkor keltem, boltba mentem és becseréltem az üres gázpalackot telire. Vállamra vetve sétáltam le szokásos útvonalamon a 17,5 kilós döggel. Mókás volt, a helyiek dudáltak nekem. Nagy kő helyett, nagy gázpalack esett le hátamról megérkezésemkor. Elfogyott a kávé, sebaj van kakaó. Reggelim kakaóból, vajas-magvas kedvencemből, joghurtból, kukoricából, lencséből és fodros salátából ált. Bűnösnek éreztem magam, reggeli után lefeküdtem aludni s csak délben keltem fel. Pofátlannak éreztem egy kicsit, korábbi életemben szokottakhoz képest.
Alessandro mászni hívott, megsúlytottuk a Sand Beauty-t 6b-ért és a Hajzl toilette shit névre hallgató utat 6c-ért. Ájj de jól esett a reggeli alvás utáni mászás.
A szezonban utoljára meglátogattak Andreasék. Ez volt az utolsó vitorlás turnus idén. Jövő márciusban kezdődik az új menet. Addig sí oktatóként dolgozik a svájci alpokban. Fájó búcsúnk örömére, kávé délután tartottunk. Jövő nyáron összedolgozom Andreasal, vitorlás utakat szervezünk majd közösen. Alig várom.
Később bedobtuk a pecabotokat. Pierre, francia barátunk fogott egy polipot, visszadobta. Senki nem akarta megenni, rajtam kívül. Persze én sem tudtam volna életét venni ennek a csodálatra méltó tengeri herkentyűnek. Úgy érzem mintha már családtag lennék a svájci famíliában, kérdezés nélkül közösen főzzük a vacsorát. Én vinetét, azaz padlizsánkrémet készítettem, gyermek korom kedvence. Mindig a nagyi jut róla eszembe, Ő tudja legfinomabban elkészíteni. Drága nagyikám, sánta lovam, élj sokáig. Megboldogult tatikám ki felülről figyel minket, dacos lovam, a falu hentese, hal pucolás közben emlékszem vissza rá, mikor mutatta, hogy hogyan kell kivágni szépen a malacka részeit. Kiváló hentes volt. Én is az lettem, persze főleg csak halakat boncolok. Na megint elszárnyaltam a régmúltba. Bocsánat, imádok emlékezni.
Éjszaka, nappali világosság
Szóval, Hanna és Barbara lencsét főztek répával, Léna rukkola salátát készített. Jó kis lucere volt ma is. Egy kicsit meséltem nekik életemről, Ők kérdeztek. Nem értették, hogyan tudok egyszerre ennyi mindennel foglalkozni. Gitározom, sziklát mászom, festek, jógázom, könyvet írok, úszom a tengerben nap mint nap s közben munka teendőimet is elvégzem. Én sem mindig értem, hogy van ennyi energiám, de így jó nekem, nagyon is. Sok szép emlékem van a múltból s már azt is tudom miért. Mert mindig úgy éltem a jelenben, hogy boldogan tekinthessek vissza a múltamra és tiszta szívvel léphessek a jövőbe. Már ha tér és idő egymástól függetlenül létezik amiben már korán sem vagyok annyira biztos. Éjjeli lunch gyanánt ettem két szelet vajas-magvas kenyeret, helyi termesztésű zöldfűszerrel megszórva, hagymával. Eztán egy órát gitároztam a parton ülve, egymagamban a holdfény árnyékában. Írtam egy funky-country bluest. Valahogy így indul a szöveg:
Comeone babies, comeone gants, listen the music and feel the dance tonight. Ohh, Úhhh tonight.
Just see the sky, so many starts under the moon light shadow.  Folyt.köv. Nyugovóra térek, de előtte hallgatok egy kis Django jazzt.
Laku Noc.

Comments

Popular posts from this blog

Deep Water Solo trip on Hvar island.

Ó te drága szőlő... Istenem, áld meg a parasztokat!

Kőkorszaki szaki